نسخه چاپی

بنزین یورو5 هم حال تهران را خوب نمی‌كند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید پذیرفت كه این آلودگی وجود دارد و با دادن یور و پنج به بنزین تولید داخل هم از بین نمی‌رود.

به گزارش نما سید مسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اعتدال، در ادامه گفت: آلودگی هوای کلان شهرها ناشی از خودروها و موتورسیکلت‌ها ، مصارف خانگی و کارخانجات تولیدی آلاینده است، اما این به این معنا نیست که اگر بنزین کاملا استاندارد و دارای یورو پنج هم عرضه شود ، این آلودگی از بین می‌رود ؛ باید پذیرفت که این آلودگی وجود دارد و با دادن یور و پنج به بنزین تولید داخل هم از بین نمی‌رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: موقعیت جغرافیایی تهران که شکلی کاسه‌ای دارد و جو آب و هوایی در این موقع سال و در این فصل منجر به تشدید آلودگی‌ها می‌شود و البته اگر بنزین اصلاح بشود ، میزان آلودگی کمتر می‌شود و میزان گوگرد هوا ، با فرآیند گوگرد زدایی از بنزینن کمتر می‌شود ، اما این به معنای حذف آلودگی هوا نیست.

وی ادامه داد: اصلاح در تولید بنزین ، به معنی رفع کامل آلودگی هوا نیست و تا مصرف خانگی و کارخانجات اصلاح نشود و به کارخانجات آلاینده رسیدگی نشود ، همین منوال آلودگی ادامه پیدا می‌کند و نمی‌توان همه تقصیرها و کوتاهی‌ها را به گردن بنزین انداخت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچین در پاسخ به استاندارد بودن بنزین تولید داخل گفت: الان اکثر پالایشگاه‌ها در حال ارتقاء هستند و برخی در حال افتتاح هستند و پالایشگاه‌های جدید وقتی افتتاح شوند حداقل استاندارد یورو چهار را دارند.

وی در خاتمه گفت: در بنزین تولیدی پالایشگاه‌های سابق میزان گوگرد کمی بالاست اما با روندی که در پیش گرفته‌ایم ، بالاخره روزی تمام تولید داخلی بنزین ، بهینه‌سازی می‌شود و تمام تولید بنزین داخل روزی یورو چهار و پنج خواهند شد ، ولی آلودگی رفع نخواهد شد!

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...