نسخه چاپی

سفر ولید جنبلاط و امین جمیل به فرانسه

عکس خبري -سفر وليد جنبلاط و امين جميل به فرانسه

: با داغ‌تر شدن تنور انتخابات پارلمانی در لبنان ولید جنبلاط و امین جمیل به زودی به فرانسه سفر می‌كنند، آنها در راستای رایزنی با مقامات الیزه قرار است با فرانسوا اولاند دیدار كنند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، رونامه النهار لبنان اعلام کرد که ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی در لبنان و امین الجمیل رئیس حزب الکتائب تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به فرانسه سفر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش این دو نفر قرار است با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار کنند، این دیدار در حالی انجام می‌شود که اولاند در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور اعلام کرده است که سعی دارد رایزنی‌ها با مقامات لبنانی را در مورد تحولات داخلی و منطقه‌ای تکمیل کند.

این روزنامه تاکید کرد که در زمان مورد نظر اولاند غیر از این دو دیدار، نشست‌های دیگری با مقامات لبنانی نخواهد داشت.

ولید جنبلاط از زمان سقوط دولت سعد حریری به جریان اکثریت کنونی پیوسته و حضور وی در کنار جریان 8 مارس نقش تاثیرگذاری در معادلات سیاسی بعد از انتخابات پارلمانی لبنان دارد، امین جمیل نیز که اخیرا اختلافات زیادی با 14 مارس پیدا کرده، به سمت 8 مارس متمایل شده و نشست‌های گفتگوهای ملی که میشل سلیمان به دنبال آن بود را رد نکرد.

کارشناسان اعتقاد دارند این دو مقام سیاسی لبنان برای تجدید نظر در مواضع اخیر خود و تعیین دقیق موضع‌گیری شان در زمان انتخابات پارلمانی به فرانسه احضار شده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...