نسخه چاپی

عطش آمریكا برای مذاكره مستقیم با ایران

"میخائیل سگال" در مقاله جدید خود تحت عنوان "سیاستگذاری ایران در مورد مذاكره مستقیم با آمریكا" به قدرت جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات اشاره می‌كند.

به گزارش نما،باشگاه خبرنگاران به نقل از اورشلیم برای امور عمومی، وي در چكيده اين مقاله مي‌گويد "تهران مي‌داند كه در مذاكره احتمالي با آمريكا دست بالا را خواهد داشت به همين خاطر هيچگونه عجله‌اي براي آغاز اين مذاكرات از خود نشان نمي‌دهد." وي همچنين به آغاز "بيداري اسلامي" در منطقه اشاره مي‌كند و مي‌گويد "جمهوري اسلامي ايران مي‌داند كه خاورميانه در حال الگوبرداري از مدل انقلاب اسلامي ايران است."

وي نتيجه گيري مي‌كند "در نتيجه ايران براي انجام اين مذاكرات از خود عجله نشان نمي‌دهد و در صورت مذاكره از موضع قدرت سخن خواهد گفت."

نويسنده به عطش آمريكائي‌ها براي آغاز مذاكره با ايران اشاره مي‌كند و مي‌گويد "ديپلمات‌هاي آمريكائي تنها منتظر يك اشاره و پيام مثبت از مقامات ايراني براي آغاز مذاكرات هستند. مقامات ارشد پنتاگون و روساي دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكا بارها بر اين موضوع تاكيد كرده‌اند. دولت اوباما نيز در اقدامي جسورانه اظهار داشته كه در دور دوم رياست جمهوري خود خواهان حل مسالمت آميز مناقشه موجود بر سر برنامه هسته‌اي ايران است."

سگال در ادامه به قدرت منطقه‌اي ايران اذعان مي‌كند و مي‌گويد " آمريكا مشتاق مذاكره با ايران است اما جمهوري اسلامي ايران چندان رغبتي به اين مسئله ندارد. ايرانيان از لحاظ ايدئولوژيك، مذهبي و سياسي بر اين عقيده‌اند كه غرب مخالف پيشرفت‌هاي هسته‌اي آنان است. جمهوري اسلامي مي‌بيند كه بيداري اسلامي در مصر آغاز شده و در آن كشور قانوني مبتني بر شريعت اسلامي تنظيم شده است در نتيجه مي‌داند كه قدرتش در منطقه افزايش يافته است و همچنين نفوذ رو به رشدي نيز در آمريكاي لاتين دارد."

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...