نسخه چاپی

"با هر گونه كناره گیری اسد مخالفیم"

وزیر امور خارجه سوریه در یك گفتگوی تلویزیونی با اعلام اینكه با هر گونه كناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری مخالف است اظهار داشت كه دمشق هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نخواهد كرد.

به گزارش نما، مهر به نقل از الجزیره نوشت: ولید المعلم شب گذشته اعلام کرد که با هر گونه کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه مخالف است و کسی که چنین موضوعی را مطرح می کند خواهان ادامه خشونت در این کشور است.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان این مطلب افزود: آمریکایی ها و روس ها در جریان نشست خود در ژنو به دلیل عدم فهم مشترک درباره مرحله انتقالی در سوریه که از آن سخن می گویند نتوانستند به توافقی درباره بحران سوریه دست پیدا کنند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هیئت اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه را به پذیرش مواضع آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس متهم و اعلام کرد: ابراهیمی از ماموریت خود منحرف شده است در صورتی که وی نباید طرحی را بپذیرد که علیه یک طرف باشد.
ولید المعلم خاطرنشان کرد: کشورهایی که از گروه های مسلح در سوریه حمایت می کنند مشخص هستند آنها ترکیه، قطر و عربستان سعودی هستند که تحت فرماندهی آمریکا به این کار مبادرت می ورزند.

وی تصریح کرد: کسی که به دنبال منافع ملت است باید به توقف حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های مسلح پایبند باشد.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: دولت آتی ثمره گفتگوی ملی و دارای اختیارات گسترده ای خواهد بود. جز ملت سوریه هیچکس حق تصمیم گیری برای این کشور را ندارد و تنها سوری ها حق دارند از طریق صندوق های رای رهبر آتی خود را انتخاب کنند.

ولید المعلم اظهار داشت: درج نام جبهه النصره در فهرست تروریستی آمریکا کافی نیست. واشنگتن اگر به دنبال مبارزه با تروریسم است باید اروپایی ها را نیز وادار به گنجاندن نام جبهه النصره در فهرست تروریستی کند.

وی در ادامه گفت: فرانسه با تروریسم در مالی مبارزه می کند در حالی که آن را در سوریه تقویت می کند اما ما تلاش می کنیم جبهه النصره در فهرست جهانی تروریسم قرار گیرد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: ارتش سوریه وارد اردوگاه الیرموک نشده است و چیزهایی که در این رابطه مطرح شده است ظلم به سوریه است. وی درباره ادعای سلاح شیمیایی در سوریه نیز گفت: ما در ورای هجمه ای که واشنگتن آغاز کرده است گام بر نخواهیم داشت و هیچکس نمی گوید چه سلاحی در اختیار دارد.

معلم اظهار داشت: در صورتی که در سوریه سلاح شیمیایی نیز کشف کنند ما تحت هیچ شرایطی از آن استفاده نخواهیم کرد زیرا سوریه و نیروهای ارتش سوری به دنبال دفاع از ملت خود و نه نابودی آن هستند.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...