نسخه چاپی

خاطرات محسن رفیق‌دوست منتشر شد

عکس خبري -خاطرات محسن رفيق‌دوست منتشر شد

كتاب «خاطرات محسن رفیق‌دوست» به قلم «داوود قاسم‌پور» توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، این کتاب راوی، زندگی و مبارزات محسن رفیق‌دوست از زبان خودش است. خانواده و تحصیلات راوی، مبارزات وی تا پانزده خرداد 1342 و از قیام پانزده خرداد تا تبعید امام، و دستگیری‌اش در سال 1355، پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی از مباحث این کتاب است. همچنین رفیق دوست در این کتاب به بیان خاطراتش درباره چگونگی دستگیری، فعالیت‌هایش در دوران زندان قبل از پیروزی انقلاب و تشکیل و تثبیت سپاه پاسداران، پرداخته است.

به گفته رفیق‌دوست، وی در زندان سابقه برخورد با اعضای گروهک منافقین را دارد که در این کتاب در فصل 4، بخشی از آن آورده شده است. فهرست دو فصل از این کتاب که به منافقین و خاطرات رفیق دوست از برخورد با آنها اختصاص دارد به شرح زیر است:

فصل سوم «فعالیت‌های سیاسی از تبعید امام تا دستگیری (1343تا1355)»/ اعدام حسنعلی‌منصور، ترور نصیری رئیس ساواک، تکثیر اعلامیه ترحیم اسرائیل، انجام کارهای اقتصادی برای رفاه‌طلبان، دکتر علی شریعتی، جلسات سخنرانی شهید بهشتی، فعالیت‌های مجاهدین خلق، تأسیس سازمان مجاهدین راستین

فصل چهارم «دستگیری و زندان، دسته بندی های سیاسی داخل زندان ، بحث های اعتقادی با مجاهدین خلق»/ دستگیری، بازجویی و شکنجه در زندان، انتقال به بند عمومی، ملاقات با خانواده، دسته‌بندی‌های سیاسی داخل زندان، آشنایی با شهید رجایی، آزادی موقت از زندان، هیأت عفو بین‌الملل و انتقال به زندان قصر، بحث‌های اعتقادی با مجاهدین خلق، سالروز تولد محمدرضا شاه و پذیرایی از زندانیان، تبلیغ مرام کمونیستی، ارتباط با شهید اندرزگو، اوضاع زندان در سال 1357، آزادی از زندان

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به تازگی این کتاب را منتشر کرده است و سوره مهر نیز انتشار کتاب خاطرات محسن رفیق دوست را در دست دارد.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...