نسخه چاپی

برگزاری برنامه «آشنایی با ایران» در ژاپن

سفارت ایران در ژاپن در راستای توسعه شناخت و شناسایی فرهنگ و تمدن ایرانی، برنامه فرهنگی تحت عنوان «آشنایی با ایران» را برای علاقمندان ژاپنی برگزار كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، در مراسمی که با حضور جمعی از اعضای مرکز دوستی بین المللی(IFC) برگزار شد، نظرآهاری، سفیر ایران در ژاپن در سخنانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی توسط سفارت ایران در توکیو، گفت: استقبال گسترده علاقمندان ژاپنی از این برنامه‌ها از یک طرف حاکی از تمایل فزاینده ژاپنی‌ها به آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی و از دیگر سو نشان دهنده عمق مناسبات فرهنگی دو ملت است.

او با اشاره به پیشینه مناسبات فرهنگی ایران و ژاپن که به بیش از 1500 سال قبل باز می‌شود افزود: دو تمدن کهن و بزرگ ایران و ژاپن در دو سوی غرب و شرق آسیا از اشتراکات فرهنگی زیادی برخوردارند که این امر ظرفیت‌های بسیاری را در راستای توسعه هرچه بیش‌تر مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف فراهم آورده است. وظیفه ما به عنوان علاقمندان و دوستداران توسعه و تعمیق مناسبات فرهنگی دو کشور این است که با شناسایی این ظرفیت‌ها و به کارگیری عنصر ابتکار و خلاقیت، زمینه شکوفایی آن‌ها را فراهم کنیم.

نظرآهاری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در طول تاریخ روابط دو کشور، هیچ‌گاه نقطه تاریکی در روابط وجود نداشته و دولت و ملت دو کشور همواره در کنار یکدیگر بوده‌اند.

سفیر کشورمان در توکیو اظهار کرد: معتقدم تعمیق مناسبات فرهنگی میان کشورها، می‌تواند منجر به رفع برخی سوء تفاهمات موجود میان آن‌ها شده و از این رهگذر می‌توانیم شاهد گسترش دوستی، صلح و امنیت میان کشورها و هم‌چنین در عرصه بین‌المللی باشیم.

هیسادا، رییس مرکز دوستی بین‌المللی ژاپن نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های سفارت ایران در توکیو در راستای توسعه و بسط مناسبات فرهنگی ایران و ژاپن به تشابهات فرهنگی دو ملت اشاره و اظهار کرد: مرکز دوستی بین‌المللی سعی دارد تا با شناسایی پتانسیل‌های موجود در مسیر توسعه هرچه بیش‌تر روابط فرهنگی دو کشور حرکت کند.

در ادامه برنامه فیلمی از جاذبه‌های تاریخی و توریستی نقاط مختلف ایران برای حاضران به نمایش درآمد.

اجرای چند قطعه از موسیقی سنتی ایران توسط یکی از نوازندگان موسیقی کشورمان از دیگر برنامه‌های تنظیم شده در این مراسم بوده است. این بخش از برنامه که با معرفی چند ساز مختلف موسیقی سنتی ایران، نواختن هم‌زمان با این سازها و اجرای یکی از آهنگ‌های معروف ژاپنی با ساز نی همراه بود، با استقبال کم نظیر علاقمندان ژاپنی مواجه شد.

برگزاری مسابقه آشنایی با ایران بخش دیگری از برنامه فوق را به خود اختصاص داد و به سه نفر از برگزیدگان این مسابقه نیز جوائز ویژه‌ای توسط سفیر ایران اهداء شد.

در حاشیه این مراسم یکی از شبکه های رادیویی توکیو در راستای پوشش خبری این رویداد فرهنگی برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان ژاپنی اقدام به ضبط برنامه کرد.

هم‌چنین در این برنامه در مصاحبه سفیر کشورمان با این شبکه رادیویی ابعاد مختلف روابط فرهنگی ایران و ژاپن نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این شبکه رادیویی ماه ژانویه 2013 را به عنوان ماه معرفی ایران برای مخاطبان ژاپنی قرار داده و در چهار برنامه به معرفی جنبه‌های مختلف فرهنگی ایران پرداخته است.

مرکز دوستی بین المللی (IFC) به عنوان یک سازمان غیردولتی در زمینه تبادلات فرهنگی با کشورهای مختلف فعال است.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...