نسخه چاپی

بیست و سومین حكم اعدام طارق‌الهاشمی صادر شد

دادگاه كیفری عراق صبح امروز بیست و سومین حكم غیابی اعدام علیه معاون فراری رئیس‌جمهور عراق را صادر كرد.

به گزارش نما، منبعی آگاە در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اعلام کرد: دادگاه کیفری مرکزی عراق صبح امروز بیست و سومین حکم غیابی اعدام را برای «طارق الهاشمی» معاون سابق فراری رئیس جمهور عراق، صادر کرد.

به گفته این منبع، دادگاە صبح امروز حکم اعدام دیگری برای طارق الهاشمی به اتهام کمک مالی به گروهای وابسته به سازمان القاعدە و بازماندگان بعث، صادر کرد.

به گفتە این منبع این بیست و سومین حکم غیابی اعدام معاون فراری رئیس جمهور عراق است.


دادگاه جنایی عراق پیش از این ٢٢ حکم اعدام دیگر علیه طارق هاشمی صادر کرده است، که همگی آنها به صورت غیابی بوده‌اند، اولین حکم در تاریخ 9 سپتامبر صادر شد که به علت تحریک به قتل «سهاد العبیدی» وکیل زن عراقی و «طالب بلاسم» سرهنگ عراقی و همسرش بوده است. این حکم بعد از آن صادر شد که دادگاه در مورد 150 پرونده از مسایل مربوط به هاشمی و محافظان شخصی وی تحقیقاتی را انجام داد.

دادگاه همچنین 12 نفر از محافظان شخصی هاشمی را نیز که دست داشتن آنها در اقدامات خشونت بار و کشتار مردم عراق ثابت شده، به اعدام محکوم کرده است.

طارق هاشمی بعد از اینکه با افشای اسناد و اطلاعاتی مبنی بر دست داشتن در اقدامات تروریستی علیه مردم این کشور محکوم شناخته شد، در ابتدا به منطقه کردستان عراق فرار کرد و بعد از مدتی به قطر و عربستان سعودی رفت و نهایتا در ترکیه مستقر شد. وی مدعی است که تمام این اتهامات ساختگی است و دستگاه قضایی وابسته به نوری مالکی با انگیزه‌های سیاسی این احکام را صادر کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...