نسخه چاپی

افشای جنایات جاسوس اسرائیلی در پاكستان

عکس خبري -افشاي جنايات جاسوس اسرائيلي در پاکستان

به گزارش یك روزنامه پاكستانی، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از شستشوی مغزی زندانیان محبوس در «گوانتانامو»، از آنان به عنوان جاسوس محلی خود در كشورهای منطقه از جمله پاكستان استفاده می‌كند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، روزنامه «امت» پاکستان در گزارشی به افشای فعالیت‌های جاسوسی گسترده اسرائیل در منطقه به‌ویژه پاکستان پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به ماجرای دستگیری یک جاسوس اسرائیلی در پاکستان می‌نویسد:

در تاریخ پاکستان این اولین بار است که یک جاسوس محلی وابسته به اسرائیل از شهر «لاهور» مرکز ایالت «پنجاب» دستگیر می‌شود.

جاسوس دستگیر شده از قوم «سرائیکی» است؛ قوم سرائیکی بیشتر در ایالت پنجاب ساکنند و تعدادی از آنان نیز ساکن ایالت بلوچستان می‌باشند.

مأموران امنیتی بعد از بازجویی از جاسوس اسرائیلی متوجه شدند که وی یکی از زندانیان زندان گوانتانامو بوده است.

با ادامه یافتن بازجویی‌ها مشخص شد که جاسوس مورد نظر در گوانتانامو تحت شستشوی مغزی قرار گرفته و برای آموزش‌ به افغانستان اعزام شده است.

بنا به گفته مأموران امنیتی، این جاسوس یک دوره آموزش‌های ویژه را در افغانستان گذرانده و بعد از تبدیل شدن به یک عنصر مطلوب برای جاسوسی به پاکستان اعزام شده است.

به گزارش روزنامه امت، هویت و نام جاسوس اسرائیلی هنوز فاش نشده اما طبق آخرین اطلاعات، این جاسوس 40 ساله دارای مدرک فوق لیسانس در رشته فناوری اطلاعات می‌باشد.

چند هفته قبل زمانی که مأموران امنیتی با عملیات ویژه سعی کردند جاسوس اسرائیل را در منطقه «دیفنس» در لاهور دستگیر کنند با مقاومت شدید وی مواجه شدند.

بعد از دستگیری این جاسوس تعدادی سلاح پیشرفته خطرناک، لپ تاپ و نقشه اماکن امنیتی از وی به دست آمد که پس از بررسی لپ تاپ جاسوس مورد نظر معلوم شد تمام ایمیل‌های ارسال شده به این لپ تاب از اسرائیل ارسال شده است.

بعد از مراحل مختلف بازجویی سر‌انجام مجرم اعتراف کرد که یکی از مأموران سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) است.

وی در مراحل بعدی اعترافات خود عنوان کرد: به محض ورود به افغانستان نیروهای خارجی وی را به یک پایگاه نظامی در روستای «رازق پنج پیری» از توابع منطقه «اسپین بولد‌ک» که یک مرکز آموزش برای انجام عملیات‌های تروریستی و جنگ‌های چریکی بوده است انتقال دادند.

منطقه اسپین بولدک از مناطق مرزی بین افغانستان و پاکستان، نزدیک شهر کویته و جزو خاک افغانستان است.

تحقیقات نشان می‌دهد مرکز آموزشی در اسپین بولد‌ک که محل تربیت و اعزام جاسوسان به پاکستان است توسط کنسولگری هند در قندهار اداره می‌شود و اعضای کنسولگری هند به نوبه خود تحت کنترل سازمان اطلاعات اسرائیل موساد هستند.

به گفته این منبع،جاسوسان آموزش دیده در اسپین بولدک از مسیر منطقه مرزی «پیشین» برای ورود به ایران استفاده می‌کنند و برای ورود به پاکستان نیز مسیر‌های قاچاقچیان در بلوچستان را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 250 نفر در اسپین بولدک تحت آموزش هستند که بیشترشان بلوچ می‌باشند.

جالب اینجاست که بخشی از جوانان بلوچ که تحت آموزش اسرائیل می‌باشند همان کسانی هستند که در پاکستان به افراد مفقود الاثر معروفند(فعالان سیاسی که طی سال‌های گذشته از بلوچستان مفقود شده‌اند).

طبق گزارش‌ سازمان‌های امنیتی، جاسوس اسرائیلی دستگیر شده یکی از شبه نظامیانی است که 9 جولای به یک کمپ ارتش در «گجرات» نزدیک رودخانه «چناب» حمله کردند.

وی همچنین با کشتن مأموران پلیس در زندان ایالت «خیبر‌‌پختونخواه» در آزاد کردن زندانیان طالبان دست داشته است.

جاسوس محلی وابسته به اسرائیل اعتراف کرد که تا کنون بیش از 200 مأمور امنیتی پاکستان را در عملیات‌های مختلف به قتل رسانده است.

در ادامه بازجویی از این جاسوس مبالغ زیادی پول که شامل ارز خارجی هم می‌شود از وی بدست آمد و وی اعتراف کرد این پول‌ها را موساد در اختیار وی قرار داده است.

بعد از تکمیل بازجویی تعدادی از جوانانی که با این جاسوس اسرائیلی همکاری می‌کردند دستگیر شدند که همگی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر هستند.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، براساس آخرین اعترافات جاسوس اسرائیلی، سازمان اطلاعات اسرائیل «موساد» شبکه جاسوسی گسترده‌ای با هدف تخریب کشورها در منطقه دارند که از افراد محلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و همین مسئله شناسایی این جاسوسان را بسیار مشکل کرده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...