نسخه چاپی

ارتباط دیكتاتور فراری با موساد اسرائیلی

عکس خبري -ارتباط ديکتاتور فراري با موساد اسرائيلي

یكی از مسئولان تونسی از ارتباط بن علی با موساد و همجنین نقش او درترور یكی از اعضای جنبش فتح پرده برداشت.

به گزارش نمابه نقل از افکارنیوز، به گزارش النخیل بشیر ترکی، سرپرست سابق سرپرست اداره اطلاعات در وزارت دفاع و کشور تونس، روز شنبه فاش کرد که بن علی، رئیس جمهور سابق و فراری این کشور از سال ۱۹۸۵ با موساد اسرائیل ارتباط داشته است.

به گزارش افکار نیوز ، وی افزود که بن علی همچنین در ترور ابوجهاد، یکی از اعضای جنبش فتح فلسطین که در سال ۱۹۸۸ در مزل خود در تونس به دست نیروهای اطلاعاتی اسرائیل به قتل رسید، دست داشته است.

بشیر ترکی در مصاحبه خود با رادیو شمس اف ام خاطر نشان کرد که برای اولین بار یک دانشجو از روابط بین بن علی و موساد پرده برداشت و همین افشاگری باعث شد تا وی به دست نیروهای بن علی کشته شود.

وی در زمینه قتل ابو جهاد، عضو جنبش فتح فلسطین نیز گفت: "بن علی تمام جزئیات زندگی و فعالیت روزانه ابوجهاد را در اختیار اسرائیل گداشته بود به طوری که طراحی قتل ابوجهاد پیش از این که در تونس عملی شود، در اسرائیل انجام شده بود."

به گفته ترکی،موساد در زمان بن علی توانست مکان های امنی را در شهرهای بزرگ تونس برپا کند که از آن جمله می توان به ایجاد یک سایت برای بهبود تجیهزات شنود و بهره برداری از آنها در کاخ کارتاژ اشاره کرد.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...