نسخه چاپی

نتانياهو:

در انتخابات بعدی هم شركت می‌كنم

عکس خبري - در انتخابات بعدي هم شرکت مي‌کنم

در حالی كه دو روز تا زمان برگزاری انتخابات دوره نوزدهم پارلمان اسرائیل زمان مانده، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیست می‌گوید در صورت پیروزی در این انتخابات، در دوره بعدی نیز شركت خواهد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «بنیامین نتانیاهو» در مصاحبه با کانال 10 تلویزیون اسرائیل گفت به پیروزی در انتخابات روز سه‌شنبه اکتفا نمی‌کند و قصد دارد در انتخابات دوره بعد نیز شرکت کند.

نتانیاهو که تاکنون دو دوره و مجموعا به مدت 7 سال نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بوده است. نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در فلسطین اشغالی در پیروزی احتمالی ائتلاف «لیکود-بیتنا» به رهبری نتانیاهو و «آویگدور لیبرمن» وزی خارجه مستعفی رژیم‌صهیونیستی حکایت دارد. نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات روز سه‌شنبه پس از «دیوید بن‌گوریون» طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در تاریخ اسرائیل را خواهد داشت.

نتانیاهو 63 ساله در این مصاحبه که در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر در بیت‌المقدس انجام شد، گفته است: من می‌خواهم سال‌های طولانی دیگری اینجا باشم.

این اولین بار است که نتانیاهو از قصد خود برای شرکت در دوره بعدی انتخابات سخن می‌گوید. تا پیش از این مسئولان حزب لیکود تصور می‌کردند که پس از پایان دوره آتی، نتانیاهو از شرکت در انتخابات انصراف می‌دهد.

بنا بر قوانین اسرائیل، دوره‌های نخست‌وزیری محدودیتی ندارد و فرد می‌تواند چند دوره متوالی در این سمت باقی بماند. در مقابل ریاست رژیم که در حال حاضر در اختیار «شیمون پرز» است، مدتی محدود داشته و فرد تنها یک دوره 7 ساله می‌تاواند در این سمت حضور داشته باشد.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...