نسخه چاپی

شكست دسیسه ها بر ضد "هلال شیعه"

عکس خبري -شکست دسيسه ها بر ضد "هلال شيعه"

اتحاد عربی و غربی برای به زانو درآوردن هلال شیعی وارد مراحل جدیدی شده است. گسترش درگیری های افراطیون سلفی در سوریه، حملات تروریستی برای نا امن كردن عراق و تلاش گسترده آل سعود و آل خلیفه برای سركوب قیام مردم بحرین نشان دهنده اوج حماقت سران عرب است. آنچه كه بعنوان افراطی گری مذهبی در قالب القاعده مانند ویروسی كشنده سراسر جهان اسلام را آلوده كرده است تنها به منظور تامین منافع غرب به كار گرفته می شود.

به گزارش نمابه نقل از جهان، چندی پیش "ریاض الشقفه" رئیس اخوان‌المسلمین سوریه ـ که در ترکیه ساکن است در گفتگو با روزنامه "جمهوریت" ترکیه گفته بود: پشت هلال شیعی شکل گرفته در منطقه را خواهیم شکست.

سخنانی از این دست تایید می دهد که حرکت برخی دولت های دست نشانده منطقه برضد دولت سوریه و از طرفی حمایت بی چون و چرای ایشان از آل خلیفه در بحرین ربطی به دموکراسی خواهی و حقوق بشر و مسائلی از این دست ندارد، بلکه تحریک غربی ها برای ایجاد فتنه دینی و مذهبی عامل اصلی این دخالت ها و ایجاد تنش هاست.

شمار شیعیان سوریه درحدود یک میلیون نفر است. شیعیان تقریبا در همه مناطق سوریه زندگی می کنند، ولی تمرکز ایشان در شهرهایی چون "حلب" و "ادلب" بیشتر است. در شهر "حمص" نیز شیعیان در مناطقی مانند "الفوعه"، "کفریا"، "معرتمصرین" و ... زندگی می کنند.

در تمام 23 ماه درگیری در سوریه معمولا اوج جنایات ها و خرابکاری های گروه های تروریستی در اطراف همین شهرها صورت گرفته است و بسیار ساده لوحانه است اگر گمان کنیم که این تمرکز اتفاقی بوده!

7.jpg


 چندی پیش به تروریست های وهابی که از کشورهای منطقه به سوریه گسیل شده اند وعده داده شد برای هر یک از ایشان که منطقه زینبیه را به تصرف کامل خود در آورند مبلغ 2 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته می شود.

به نظر می رسد آنچه که تاکنون مانع از ایجاد درگیری گسترده در منطقه و در نهایت تامین منافع غرب برای ایجاد محیطی آرام برای رژیم صهیونیستی شده است، تنها خویشتن داری علمای تشیع و اهل تسنن بوده وگرنه در زمانی بسیار زودتر از این فتنه ای که عربستان و قطر آن را مدیریت می کنند به نتیجه می رسید.

روش غربی در مدیریت بحران سوریه ابتدا استفاده از تمام توان نیروهای محلی افراطی است و برای این منظور همه نوع تجهیزات نظامی در اختیار ایشان قرار گرفته است. زمانی که اتحاد غربی –اعراب مرتجع متوجه می شود احتمال شکست نیروهای مورد حمایت ایشان بالا می گیرد گرفتن چهره دیپلماتیک و صحبت از راه حل سیاسی گام بعدی است.

فتاوای عجیب برخی از شیوخ وهابی با نام "جهاد النکاح" و تحریک تروریست های مسلح به تجاوز به زنان و دختران سوری نشان دهنده درماندگی نیروهای تروریست در مقابل ارتش سوریه است و این شیوخ چاره ای جز فتواهای دروغین و خلاف عفت و شئون اخلاقی و مبانی اسلام ناب برای نگه داشتن سربازان خود در خاک سوریه ندارند.

با فرسایشی شدن جنگ در سوریه گروه های مسلح که به بهانه غنائم و بدست آوردن یک پایگاه جدید در منطقه وارد خاک سوریه شده اند، بتدریج انگیزه خود را از دست داده اند و این امر سبب شده است تا در سطح بین المللی کشورهای حامی تروریست ها به دیپلماسی و حل بحران از طریق گفتگوی سیاسی روی بیاورند تا ابعاد شکست خود در رودررویی با نیروهای مقاومت را پنهان نمایند.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...