نسخه چاپی

ونزوئلا به دنبال بهبود روابط سرد خود با آمریكاست

سفیر ونزوئلا در سازمان كشورهای قاره آمریكا گفت، دولت كاراكاس در حال بهبود روابط سرد با آمریكاست و پیشنهاد واشنگتن را برای بازگشت ماموران مبارزه با مواد مخدر كه هشت سال قبل از ونزوئلا اخراج شدند، در دست بررسی دارد.

به گزارش نما،ایسنابه نقل از خبرگزاری رویترز، "روی چدرتون"، سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای قاره آمریکا گفت: روابط میان ونزوئلا و آمریکا نه خوب است نه بد بلکه میانه است.

وی همچنین اعلام کرد که تلاش‌هایی برای یافتن موارد و زمینه‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

این مقام مسوول روز شنبه اعلام کرد: با جدیت تمام و هوشیاری کامل اقداماتی درباره ارتباط میان کارکاس و واشنگتن در حال انجام است. ما به داشتن روابط با دولت‌هایی که دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص ما دارند، ملزم نیستیم. امیدواریم که موارد خوشبینانه به وجود آید و ما به یک جایگاه عادلانه در منافع مشترک دست پیدا کنیم.

مقام‌های ونزوئلا می‌گویند که وضعیت هوگو چاوز، رئیس جمهوری کشور کم کم در حال بهبودی است.

چاوز در 11 دسامبر سال 2012 میلادی برای انجام چهارمین عمل جراحی راهی هاوانا، پایتخت کوبا شد و پس از این عمل با مشکلات دستگاه تنفسی و خونریزی مواجه شده است.

بسیاری از ساکنان ونزوئلا در این مورد شک دارند که حکومت 14 ساله چاوز ممکن است رو به پایان باشد.

چاوز هشت سال پیش با اخراج کارمندان اداره مبارزه با قاچاق مواد مخدر آمریکا به اتهام جاسوسی، باعث مخدوش و سرد شدن روابط میان کاراکاس و واشنگتن شد.

ونزوئلا به دلیل داشتن مرز طولانی با کلمبیا یکی از نقاط مهم در نقل و انتقال کوکائین از بوگوتا به کشورهای مصرف کننده است.

سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای قاره آمریکا در پاسخ امکان بازگشت کارمندان اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به ونزوئلا این موضوع را تایید کرد که در این باره بحث می‌شود.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...