نسخه چاپی

«طغیان و نافرمانی» محافظان سفارت آمریكا در كابل

عکس خبري -«طغيان و نافرماني» محافظان سفارت آمريکا در کابل

وزارت خارجه آمریكا هنوز از بحران حمله به سفارت واشنگتن در لیبی خلاص نشده بودند كه دادخواست محافظان سفارت آمریكا در كابل درباره ناامن بودن این سفارتخانه، آمریكایی‌ها را به دردسر تازه‌ای گرفتار كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، نشریه «فارین پالسی» در گزارشی به بحث آسیب‌پذیر بودن سفارت آمریکا در کابل در مقابل حملات احتمالی اشاره کرد و نوشت: محافظان خصوصی که مسئول حفاظت از سفارت آمریکا در افغانستان هستند، گفته‌اند، ضعف‌های امنیتی، این سفارتخانه را در مقابل حملات آسیب‌پذیر کرده است.

یکی از محافظان سفارت آمریکا در کابل در نامه‌ای به مرکز «پروژه نظارت بر دولت»، (POGO) بیان کرده، اگر تروریست‌ها به این سفارتخانه حمله کنند، تردیدی وجود ندارد که نیروهای محافظ قادر به مدیریت اوضاع نخواهند بود و خسارت و تلفات بسیار قطعی است.

بر اساس این گزارش، آسیب‌پذیر بودن سفارت آمریکا در افغانستان زمانی افشاء شد که بیش از 40 عضو تیم واکنش سریع سفارت این کشور، دادخواستی را امضاء کردند و درباره امنیت سفارتخانه هشدار دادند. جالب اینکه در این دادخواستی که به وزارت خارجه آمریکا تسلیم شد، از بی‌اعتمادی به سه تن از روسای نیروهای امنیتی سخن به میان آمده بود و آنها این افراد را به بی‌کفایتی و بی‌اطلاعی از محیط‌های عملیاتی متهم کرده بودند. به گفته دو تن از این محافظان، بعد از نوشتن این دادخواست، در اقدامی تلافی جویانه این دو نفر از کار خود اخراج شدند.

در این مطلب آمده: در سندی که وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش، تقدیم به پروژه نظارت بر دولت کرد، «طغیان و نافرمانی» در سفارت‌خانه آمریکا در کابل را بی‌اساس خواند و اعلام کرد، این موضوع، امنیت سفارت‌خانه را به مخاطره می‌اندازد.

این نشریه آمریکایی در ادامه به نکته‌ای قابل تامل اشاره کرد: اتهاماتی که محافظان سفارت آمریکا در کابل بیان کردند، در آستانه اعتراضات کنگره و افکار عمومی بر سر امنیت اندکی که موجب کشته شدن «کریستوفر استیونز»، سفیر آمریکا در لیبی و سه نفر دیگر در بنغازی شد، مسئله ساز شده است.

بر اساس این مطلب، گزارش رسمی کمیسیون مستقل وزارت خارجه آمریکا ماجرای بنغازی را نتیجه سهل‌انگاری عنوان کرد و همین موجب شد، معاون وزیر خارجه در امور امنیت دیپلماتیک استعفا دهد. اما اوضاعی که محافظان سفارت آمریکا در کابل تشریح کردند، نشان داد، مشکلات امنیتی دیپلماتیک چیزی فراتر از یک مسئله موقتی بوده است.

فارین پالسی با بیان مطالب فوق نوشت: به دنبال حمله به سفارت آمریکا در بنغازی، وزارت خارجه تیمی را برای کمک به امنیت تعدادی از سفارت‌خانه‌ها اعزام کرد اما سفارت واشنگتن در کابل در میان آنها نبود چراکه طبق ادعای وزارت خارجه آمریکا، امنیت در این سفارتخانه بالا بوده است!

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...