نسخه چاپی

روز تحلیف اوباما

عکس خبري -روز تحليف اوباما

باراك اوباما امروز (یكشنبه) مراسم رسمی تحلیف دور دوم ریاست جمهوری‌اش را با جشنی كوچك در كاخ سفید برگزار می‌كند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، اگرچه قانون اساسی آمریکا رئیس جمهوری این کشور را ملزم می‌کند که مراسم سوگند را ظهر 20 ژانویه (امروز) انجام دهد، اما از آنجایی که این روز مصادف با یکشنبه شده، مراسم عمومی روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

باراک اوباما امروز به طور رسمی در اتاق آبی کاخ سفید سوگند خواهد خورد.

 31.jpg


 این در حالی است که هزاران کارگر و داوطلب مشغول به کار بوده‌اند تا ساخت و سازهای جشن دوشنبه را به پایان برسانند و چادرهای سفید، تریلرها و مولدهای برق در مسیر اصلی تفریحگاه واشنگتن نصب شده‌اند. همچنین ساختمان‌های نزدیک این محل نیز با پارچه‌های قرمز، سفید و آبی تزئین شده‌اند.

خود اوباما نیز آستین‌ها را بالا زده و آماده شده تا به عنوان بخشی از "روز ملی خدمات" که جشن‌های تحلیف با آن شروع می‌شود، یک مدرسه را با دیگر داوطلبان تمیز کند؛ همان گونه که او روز قبل از نخستین سوگند ریاست جمهوری‌ در سال 2009 را این گونه گذرانده بود.

اوباما هم‌چنین از داوطلبان خواست تا یاد مارتین لوترکینگ، رهبر آزادی‌های مدنی را گرامی بدارند که تولدش که یک تعطیلی ملی است مصادف با روز دوشنبه خواهد بود.

کار اوباما در دور دوم ریاست جمهوری چالش برانگیزتر از کار مدرسه در روز شنبه است، زیرا او باید تلاش کند که قوانین حمل اسلحه آمریکا را تغییر دهد، قوانین مهاجرت را اصلاح نماید و با قرض‌های این کشور دست و پنجه نرم کند.

در سال 2009 حدود دو میلیون نفر در واشنگتن جمع شدند تا شاهد نخستین مراسم سوگند اوباما باشند اما 4 سال بعد از آن حالت مردم خیلی کمتر هیجان زده است.

با این حال هنوز هم صدها هزار نفر از مردم در واشنگتن منتظر این رویداد هستند. آنها در حالی که خود را در برابر سرما پوشانده‌اند در تفریحگاهی که منتهی به کنگره می‌شود گردهم خواهند آمد تا سوگند رئیس جمهور خود را در حالی که بر پله‌های عمارت کنگره ایستاده، ببینند و به سخنرانی او گوش دهند.

این روز همچنین شامل اجرای موزیک و تدابیر شدید امنیتی نیز خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...