نسخه چاپی

لیبریا ذره ذره خاكش را می فروشد

لیبریا نه سال پس از پایان جنگ داخلی با به مناقصه گذاشتن منابع ارزشمند خود، ذره ذره خاك خویش را به بالاترین قیمت می فروشد.

به گزارش نما، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: اوتلو برندی رئیس کمیسیون اراضی لیبریا گفت پنجاه و هفت و پنج دهم درصد خاک این کشور از طریق امتیازدهی واگذار شده است.

آلفرد براونل وکیلی که سازمان غیر دولتی هواداران سبز را تاسیس کرده است برآورد کرد دست کم صد و بیست شرکت خارجی در لیبریا قرارداد واگذاری امتیاز امضا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه لیبریا از سال هزار و نهصد و هشتاد و نه تا دو هزار و سه میلادی درگیر جنگ پانزده ساله بود و فاقد تخصص لازم برای توسعه است، افزود: «هیچ ظرفیتی برای جذب وجود ندارد و ما بدون برخورداری از مهارت و تخصص و نیروی آموزش دیده به کارشناسان خارجی وابسته هستیم. »

سازمان ملل متحد همچنان نیروی پاسدار خود را در لیبریا حفظ کرده و درباره احتمال درگیری و جنگ بر سر زمین هشدار داده است.

این سازمان در گزارشی درباره احتمال تضعیف صلح و امنیت در مناطق روستایی این کشور هشدار داد.

رئیس کمیسیون اراضی لیبریا تاکید کرد اما الن جانسون سرلیف رئیس جمهوری این کشور که در سال دو هزار و یازده میلادی برنده جایزه نوبل صلح شد برای بازسازی اقتصاد تحت فشار است.

برندی تصریح کرد بازسازی اقتصاد لیبریا درست مثل تعمیر یک خودروی در حال حرکت دشوار است.

پل متیو کارشناس حقوق مالکیت زمین سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو ) برآورد کرد هشتاد درصد حقوق مالکیت اراضی روستایی فاقد سند مالکیت هستند یا اسنادی با مفاد مبهم دارند زیرا دولت ها خود را مالک زمین ها می دانند.

در لیبریا ، کشاورزی شصت و یک درصد کل تولید اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

دویست و بیست هزار هکتار در جنوب لیبریا برای تولید روغن نخل نود و سه ساله به گروه گلدن ورولیوم لیبریای اندونزی Golden Veroleum Liberia واگذار شده است که حدود دویست خانوار هم اکنون در این اراضی زندگی می کنند.

اولیور دو شاتر یک مقام سازمان ملل متحد گفت در بیشتر از نیمی از این موارد ، هیچ مشورتی با مردم و ساکنان محلی نشده است.

۱۳۹۱/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...