نسخه چاپی

تشدید حضور نظامی آمریكا در یمن

عکس خبري -تشديد حضور نظامي آمريکا در يمن

منابع یمنی از پروازهای گسترده هواپیماهای نظامی آمریكا حامل تجهیزات و تفنگداران دریایی این كشور خبر می‌دهند، این در حالی است كه بنادر یمن نیز مملو از ناوچه‌های جنگی شده است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، تشدید حضور نظامی آمریکا در یمن به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی است که ناامنی و ترور فرماندهان نظامی یمن همچنان ادامه دارد.


20.jpg


 به گزارش خبرنگار العالم، مردم یمن افزایش شمار نیروهای آمریکایی درکشورشان به بهانه مبارزه با تروریسم و محافظت از سفارت آمریکا در صنعا را با نگرانی دنبال می‌کنند.

ورود تفنگداران دریایی آمریکا به یمن همراه با هواپیماهای حامل ادوات، سلاح و دستگاه‌های ویژه جاسوسی و اطلاعاتی ادامه دارد و این روند در اخیرا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

از سوی دیگر اطلاعات تایید شده از احداث پایگاه‌های نظامی جدید آمریکا درخاک یمن و کنترل واشنگتن بر آبها و سواحل این کشور حکایت دارد که مملو از ناوچه‌های جنگی آمریکایی شده است.

«محمد فخر» فعال سیاسی یمنی به العالم گفت: آمریکا خواهان ایجاد هرج و مرج هدفمند در یمن است تا این کشور را به پاکستان دیگری تبدیل کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا از پایین بودن سطح اقتصادی در یمن و بی‌ثباتی اوضاع امنیتی در این کشور که تاکنون باعث قربانی شدن هزاران یمنی شده است، سوء استفاده می کند. به ویژه که روند ترور افسران ارتش و افسران امنیتی کارآمد و مخالف دخالتهای خارجی افزایش یافته است.

آمریکا با هواپیماهای بدون خلبان خود تهدید آشکاری برای یمنی‌ها به شمار می‌رود به گونه ای که راکتهای این هواپیماها تاکنون جان صدها نفر را گرفته است و واشنگتن با برگه شمال و جنوب یمن، بازی و از آن برای فشار بر مراکز تصمیم‌گیری در یمن استفاده می‌کند تا این مراکز تصمیماتی را در تضاد با اهداف انقلاب یمنیها بگیرد. امری که کارشناسان آن را غیرقانونی و بر خلاف منافع یمن می‌دانند.

«عبدالحکیم القحفه» کارشناس امنیتی در وزارت کشور یمن، در این‌باره تأکید کرد: این تصمیمات غیرمنطقی و غیرقانونی است و معتقدم باید همگان درک کنند که مرحله انتقالی در تاریخ ملتها یک مرحله سرنوشت‌ساز به شمار می رود.

این درحالی است که رفتارهای مداخله‌گرانه و تحریک آمیز «جرالد فایرستاین» سفیر آمریکا در یمن هر روز بیشتر می‌شود و همه گروه‌ها و جریان‌های یمنی این امر ناراضی هستند.

گروه‌های یمنی سخنان و اقدامات مغایر با عرف دیپلماتیک سفیر آمریکا را دخالتی آشکار در تصمیم‌گیری در یمن و حاکمیت ملی این کشور می‌دانند به گونه‌ای که وی با این اظهارات و اقدامات نقش حاکم نظامی را در یمن بازی می کند.

«عبدالله الحوثی» از استادان دانشگاه در یمن به شبکه خبری العالم گفت: رفتار سفیر آمریکا در یمن توجیه پذیر نیست ولی در این زمینه حمایت‌های هواداران یمنی وی بیشتر مورد انزجار است زیرا این هوادارانش هستند که بستر گسترده‌ای را برای وی مهیا کرده‌اند که در یمن این‌گونه جولان دهد.

بنا بر این گزارش، تظاهرات ضد دخالت‌های آمریکا در یمن گسترده‌تر شده است. زیرا اهداف اعلام نشده حضور آمریکا در یمن هم‌اکنون برای یمنی‌ها آشکار شده است و افکار عمومی یمن نارضایتی و تنفر شدیدی از واشنگتن دارند.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...