نسخه چاپی

مرگ 100 یمنی زیر شكنجه سعودی ها

انجمن ملی حقوق بشر یمن از جان باختن یكصد شهروند یمنی زیر شكنجه در زندان‌های رژیم سعودی خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری یمن پرس نوشت: انجمن ملی حقوق بشر یمن در بیانیه خود گفت که اجساد بیش از 100 شهروند یمنی در بیمارستان شهر الخوبه است و بیش از 3 هزار یمنی در زندان نجران و سایر زندان‌های عربستان به سر می‌برند.

انجمن ملی حقوق بشر افزود که خانواده "العزی الریمی" جوان 15 ساله یمنی به اطلاع این انجمن رسانده است که فرزندشان درنتیجه برخوردهای وحشیانه نیروهای امنیتی سعودی جان خود را از دست داده است.

خانواده این جوان یمنی گفتند که علت این برخورد ظالمانه مسئولان زندان با فرزندشان به خاطر اختلاف نظر وی با یکی از زندانیان عربستانی و درگیری با وی بوده است اما این زندانی عربستانی اصلا مجازات نشده است.

خانواده این جوان یمنی افزود که مسئولان امنیتی سعودی فرزندشان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و او را از پاهایش آویزان کرده اند که در نهایت جان خود را از دست داده است.

انجمن ملی حقوق بشر اعلام کرد که به هنگام بررسی علل مرگ این جوان یمنی، اجساد بیش از یکصد شهروند یمنی دیگر را که تحت شکنجه قرار گرفته اند در بیمارستان شهر مرزی الخوبه کشف کرده‌اند.

آمارهای انجمن ملی حقوق بشر حاکی است که مسئولان سعودی بیش از 3 هزار شهروند یمنی را به بهانه بازجویی از مناطق مختلف مرزی یمن بازداشت و سپس به زندان نجران و چند زندان دیگر در مناطق مرزی منتقل کرده است.

به گفته این انجمن، این افراد هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند و تنها برای یافتن کار به عربستان عزیمت کرده‌اند و اکثر این زندانیان یمنی زیر 15 سال سن دارند.

انجمن ملی حقوق بشر یمن تصریح کرد: مسئولان سعودی علت این بازداشت‌ها را اعلام نکرده‌اند و بازداشت شدگان را نیز برای بررسی قانونی پرونده آنها به دادستانی یا دادگاهها ارجاع نداده‌اند.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...