نسخه چاپی

عكس / بابای افسانه ای دوقلوها

عکس خبري -عکس / باباي افسانه اي دوقلوها

عكسی كه می بینید، یكی از همان افسانه ها است، اما نه «دوقلوهای افسانه ای» كه «پدر افسانه ای دوقلوها» را در تاریخ ثبت كرده است. روز اعزام رزمندگان به جبهه هایی است كه شاید بازگشتی از آن متصور نباشد

به گزارش نمابه نقل از جهان نیوز، «دوقلوهای افسانه ای» نام سریال پویانمایی، ساخت فرانسه بود که در اوایل دهه ی 1370 از سیما پخش شد. دو کودک چینی و انگلیسی که با قدرت ماورایی خود، حکومت ملکه ی شیطانی چین را مضمحل می کنند. این پویانمایی جذاب، در حقیقت خزعبلی چشم نواز و هدفدار از امپراطوری رسانه ای غرب بود و داستان آن هیچ پایه و اساسی نداشت، مگر ذهن داستان پرداز «ژان شالوپین». در معصومیت کودکی هایمان، «دوقلوهای افسانه ای» را به تماشا نشستیم و باور کردیم در حالی که چند سال قبل از آن روزها، داستانی حقیقی در سرزمین خودمان واقع شده بود. حکایتی که پر بود از حقایقی که در سایه ی بی خبری های ما، می رفتند رنگ افسانه به خود بگیرند و امروز، پس از گذشت ربع قرن، دیگر افسانه هایی هستند که باید از سینه ی تاریخ استخراج شوند.
عکسی که می بینید، یکی از همان افسانه ها است، اما نه «دوقلوهای افسانه ای» که «پدر افسانه ای دوقلوها» را در تاریخ ثبت کرده است. روز اعزام رزمندگان به جبهه هایی است که شاید بازگشتی از آن متصور نباشد، اما پدرِ دقلوها، دل می کند از جواهراتِ درخشانش. با لباس رزم آن ها را به آغوش می کشد و پای در راهی می گذارد که نامش را در افسانه ها به ثبت می رساند.

28.jpg


 نمی دانیم این پدر به خانه برگشت یا نه اما دوقلوها که امروز در آستانه سی سالگی قرار دارند، باید پاسداران این افسانه ی پر مباهات و تکان دهنده باشند.افسانه ای که هرچند به بهای فقدان پدر برای آنان تمام شد اما بی شک پبساط ترکتازی شیطان بر بسیط زمین را در هم ریخت.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...