نسخه چاپی

آمریكا جاسوس اینترنتی تربیت می كند

یك رسانه غربی اعلام كرد سازمان اطلاعات مركزی آمریكا(سیا) طی سالهای اخیر 100 میلیون دلار برای ایجاد زمینه انتقال اطلاعات از شبكه اینترنت در كشورها هزینه كرده است.

به گزارش نما به نقل از استاندارد، سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) که در سالهای پیش به قاچاق سلاح برای هواداران خود در مناطق مختلف جهان می پرداخت، این روزها اقدام به ایجاد دسترسی اینترنتی برای این افراد می کند.
"الک روس" دیپلمات آمریکایی با بیان این مطلب طی کنفرانسی در مونیخ تاکید کرد وزارت امور خارجه این کشور در دوره "هیلاری کلینتون" بیش از 100 میلیون دلار در همین راستا هزینه کرده است.

به گفته وی، این مبلغ هنگفت برای ایجاد زمینه دسترسی آسان و مطمئن مخالفان نظام های معارض با آمریکا به اینترنت و شبکه های اجتماعی صرف شده است.

روس با این ادعا که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و تویتر نقش پررنگی در انقلابهای مردمی مصر و لیبی ایفا کردند گفت واشنگتن به تربیت "دیپلماتهای دیجیتال" روی آورده و در این مدت شمار این افراد را از دو نفر در ابتدا به 155 نفر افزایش داده است.

این دیپلمات آمریکایی پیش بینی کرد در آینده، زمینه انتقال قدرت در سیاست از اقدامات سازمانی به شبکه هایی از افراد تغییر یابد.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...