نسخه چاپی

احمدی‌نژاد حزب تاسیس نمی‌كند

مهدی خورشیدی - داماد محمود احمدی‌نژاد - با روزنامه‌ی آرمان گفت‌وگویی كرده است.

به گزارش نما در بخش‌هایی از این گفت و گو آمده است:

پیش‌بینی انتخابات

چون با تحریم‌های سنگین مواجه هستیم، مشکلات بین‌المللی زیادی داریم و فشار زیادی به مردم وارد می‌شود لذا باید ظریف‌تر و با حساسیت بیشتری موضوع انتخابات را دنبال کنیم البته فضا الان فضای مبهمی است و فکر می‌کنم برخی هم با من هم عقیده هستند. خیلی سخت است که از الان درباره انتخابات حرف بزنیم. شاید در سال 75 یا 83 فضا به این اندازه مبهم نبود اما به نظر من در آینده نزدیک، فضا بازتر و مشخص‌تر خواهد شد. من اخیراً دیدم که اصلاح‌طلبان به بحث انتخابات ورود پیدا کردند، 1+2 هم اصولگرایان هستند و کار می‌کنند و برخی از افراد هم به صورت مستقل کاندیدا می‌شوند پس به این نتیجه می‌رسیم که فضا در حال شکل گرفتن است و هر چه جلوتر برویم فضا شفاف‌تر خواهد شد.

نظر خورشیدی درباره احمدی‌نژاد

من احمدی‌نژاد را واقعا در کار قبول دارم و در این مدت که در نهاد بودم، خیلی موضوعات را از ایشان یاد گرفتم. بالاخره باید منصفانه به موضوع نگاه کنیم. مجمع هم نهادی برای کل نظام است و در بخشی که من هستم، سه مدیرکل داریم، مجلس، قوه قضاییه و دولت که هر کدام با یک نهاد ارتباط دارند. من به دلیل کمبود وقت با اولویت‌بندی در جلسات شرکت می‌کنم‌. بستگی به اولویت کشور و مباحث مورد طرح در جلسات شرکت می‌کنم .

اینکه می‌گویند داماد رئیس‌جمهور به مجمع تشخیص رفته که ریاستش بر عهده آقای هاشمی است را هم قبول دارم‌. من معمولاً در حواشی نیستم و بیشتر به کار می‌پردازم، این حرف و حدیث‌های تاثیری در کارم در مجمع ندارد من جلسات مستمر با کمیته‌های مختلف و مرکز استراتژیک و ... دارم.

درباره هاشمی و انتخابات

بالاخره آقای هاشمی نظرات و دیدگاه‌هایشان را در سخنرانی‌های و دیدارهایشان مطرح می‌کنند‌. آقای هاشمی یک شخصیتی با 50 سال سابقه کار سیاسی مداوم است و تجربه زیادی دارند. نقششان در انتخابات هم بستگی به تصمیم خودشان دارد پس باید دید با چه فکری می‌خواهند وارد انتخابات شوند. این که گفتم فضا مبهم است در اینجا هم مصداق دارد.

اما بعید می‌دانم خودشان به شخصه وارد انتخابات شوند. هر آدم سیاسی بر حسب شرایط انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند. الان گروه‌های اصلاح طلب، اصولگرا و شخص آقای هاشمی و دولتی‌های هم به این نحو عمل می‌کنند. دولت کنونی، سال گذشته در انتخابات مجلس اصلا دخالتی نداشت درحالی که پیش از برگزاری انتخابات، برخی تصور داشتند دولت با قاطعیت وارد می‌شود. تصمیم گیری بر اساس شرایط است. در مورد آقای هاشمی هم بگویم که فکر می‌کنم اینکه خودشان وارد شوند، منتفی است.

در نظرسنجی‌هایی که دیدم، این مورد را ندیدم که اقبال به آقای هاشمی، کم یا زیاد شده است. خواست مردم حل مشکلات اقتصادی است و همه با مشکلات جدی مواجه هستند لذا به نظرم برای پاسخ باید منتظر ماند و دید چه گفتمانی در آینده بوجود می‌آید. قاعدتاً این مدت آنچه بیش از همه مردم را ناراحت کرد، بحث مسائل اقتصادی و معیشتی بود. همین الان دختر بیمار 20 ساله‌ای را دیدید که ماهانه باید 4 تا 5 میلیون پول دارو بدهد، آن هم دارویی که ممکن است وارداتش دچار مشکل شود‌. بالاخره آقای هاشمی دیدگاه‌هایی در مسائل اقتصادی دارد، من در مواجهه با افراد عادی رویکرد به آقای هاشمی را متفاوت دیدم. برخی واقعا حرفهای ایشان را درست می‌دانند و برخی نفی می‌کنند. نظرات در مورد آیت‌ا... هاشمی متفاوت بوده است.

اصلاح‌طلبان شورای شهر

شخصیتهایی اصلاح طلب که اکنون در شورا هستند مثل خانم دکتر ابتکار شخصیت بسیار جا افتاده و استاد دانشگاه است، آقای دکتر مسجد جامعی هم همینطور و شخصیت قابل احترامی است، آقای دکتر نجفی هم شخصیت منحصر به فردی دارد. من در جلسات شورای شهر نبودم اما از اخباری که جسته و گریخته اطلاع پیدا می‌کنم، متوجه شدم آنها باعث تعادل و کارشناسی‌تر شدن مباحث شدند.

اصلاح‌طلب هستید یا اصول‌گرا؟

ببینید اعتقادات من خیلی روشن است. شاید بعضی بگویند که اصلاح طلب هستی، بعضی بگویند بعضی از اقداماتت در راستای اصولگرایی است‌. در کشور مشکلی داریم که خطوط مشخص نیست. من اعتقاد دارم که باید در کشور، احزاب پدید بیاید و فعال باشند تا به توسعه برسیم. دوم اینکه متاسفانه ما اصولگرایی و اصلاح طلبی را به افرادش می‌شناسیم تا به افکارش. برای همین دلیل نمی‌توانم جواب شما را به صراحت بگویم چون به افراد کار ندارم و دنبال افکار هستم. شاید افکار من بعضی اوقات به اصولگرایان و گاهی اوقات به اصلاح طلبان نزدیک باشد. نباید جامعه را به این دو گروه تقسیم کنیم. جریان‌های سیاسی به افراد شناخته شده‌اند مثلا می‌گویند لیدر جریان اصلاح طلبان یا لیدر جریان اصوگرایی. آیا واقعاً این تبیین شده است؟ تبیین نشده است.

اخلاق و سیاست

من توبه را از خودم شروع می‌کنم. اخلاق باید با سیاست آشتی کند. اگر ما به این نتیجه رسیدیم و دیانت اخلاقی را عین سیاستمان کردیم، سه پدیده اتفاق می‌افتد. یکی خدمت به خودمان می‌کنیم که عاقبت بخیری است و یک خدمت به مردم می‌کنیم. یک خدمت هم به سیاست می‌کنیم که به جایگاه اولیه خودش باز می‌گردد. ما باید یاد بگیریم که در ابتدا خودمان را مقصر تجسم کنیم .

احمدی‌نژاد بعد از ریاست جمهوری

بالاخره آقای احمدی‌نژاد گفتمانی دارد که از اقبال‌ نیفتاده است و بر خلاف عقیده برخی، من فکر می‌کنم قطعا فعال خواهند بود. اما بعید می‌دانم حزب تاسیس کنند. البته این استنباط شخصی من است

ماجرای عزل دستجردی

رسانه‌های در مورد برکناری خانم دستجردی دو موضوع را مطرح می‌کردند که یک موضوع، عدم برکناری آقای لاریجانی از سوی خانم دستجردی بود و دیگری بحث ارز دارو است. من دقیقا به ریز ماجرا آگاه نیستم و نمی‌توانم بگویم دلیل اصلی کدام یک بوده است. این مساله باید خوب مدیریت می‌شد البته من نمی‌خواهم بگویم که خوب مدیریت نشد که می‌بایست بخشی از این نارسایی‌های رفع می‌شد که نمی‌گویم نشد. بحث تحریم‌های و مدیریت‌های در این جا دخیل است و نمی‌توان منکر آنها شد.من در رسانه‌های خواندم که قضیه برکناری خانم دستجردی به این شکل است البته من شب قبلش فهمیدم که ایشان قرار است، جابه‌جا شود.

من به‌عنوان رئیس بیمارستان می‌گویم که با مشکلات مردم طرف هستم. هیچ دولتی با موضوع دارو شوخی نمی‌کند، واقعا هیچ کس این کار را نمی‌کند. نمی‌توان هم گفت دولت متوجه نشده چون دولت متوجه شده؛ باید ببینیم چه مشکلی در آن طرف بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...