نسخه چاپی

دولت همچنان مُصر به اجرای فاز دوم هدفمندی

جلسه امشب مجلس و دولت برای بررسی وضعیت معیشت مردم در حالی برگزار شد كه نمایندگان دولت همچنان بر اجرای فاز دوم هدفمندی اصرار كردند و نمایندگان مجلس هم از آنجا كه معتقدند همه سناریوهای مطرح دولت موجب افزایش چندبرابری قیمت حامل های انرژی می شود، با آن مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر، جلسه امشب مجلس و دولت برای ساماندهی فوری معیشت دهک های پایین جامعه با حضور رییس جمهور و بدون حضور رییس مجلس برگزار شد و تا نیم ساعت پس از اذان مغرب هم ادامه داشت.

در این جلسه که بدون حضور رئیس مجلس برگزار شد، نمایندگان دولت همچنان به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اصرار کردند اما اقتصادی های مجلس که در این جلسه حضور داشتند به دلیل اینکه سناریوهای مطرح دولت با چند برابر شدن قیمت حامل های انرژی همراه است، با آن به شدت مخالفت کردند.

به گزارش مهر، دولت در این جلسات اصرار دارد تا فاز دوم هدفمندی را با روش خاص خود که شامل افزایش چندبرابری حامل های انرژی است اجرا کند تا بتواند برای جبران مشکلات معیشتی مردم عدد قابل توجهی را به عنوان یارانه نقدی پرداخت کند، اما نمایندگان مردم معتقدند این موضوع با توجه به تورم افسارگسیخته ای که در پی خواهد داشت به ضرر مردم به خصوص اقشار کم درآمد جامعه است.

پیش از این به دلیل تورم بالا، مجلس برای جلوگیری از فشار به اقشار مختلف مردم در قانونی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را متوقف کرد.

در توصیه ها به مجلس و دولت تنها راه، اجرای قانونی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش تشکیل این جلسات مشترک همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۱/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...