نسخه چاپی

شرط پیروزی در برابر توطئه جدید استكبار

محمد علی امانی

فتنه 88 به اذعان همه كارشناسان، ريشه در شكست ده سال قبل اغتشاشگري در 18 تير 1378 داشت. دشمن از همان تاريخ تلاش براي طراحي يك اغتشاش جديد را آغاز كرد و سرانجام فتنه پيچيده 88 را طراحي كرد. فتنه اي كه امام خامنه اي درباره آن فرمود بايد سالها بگذرد تا ابعاد آن هويدا گردد.
اما ساده انگاري است اگر دشمن am.jpgشكست خورده را در طراحي يك فتنه جديد ندانيم. بديهي است كه استعمارگران غرب كه تجربه تاريخي متعددي در تقابل با اراده ملتها دارند؛ از مسيرهاي گوناگون براي تحميل خواست خود به مردم اقدام مي كنند. آنچنان كه در پي تلاشهاي گوناگون براي شكست انقلاب اسلامي از مسيرهاي كودتا، جنگ شهري منافقين، ترور فيزيكي و شخصيت چهره هاي نظام و جنگ تحميلي و ... براندازي نرم از طريق انتخابات را در خرداد 76 دنبال نمودند كه با هوشياري و تدبير داهيانه ولي فقيه عادل زمان و افشاي طرح گورباچفيزه كردن انقلاب اسلامي؛ اين طرح نيز خنثي شد. طرح عبور از خاتمي و به ميدان آوردن چهره هاي تندرويي همچون معين نيز در سال 84 راه توفيق نيافت؛ تا آنجا كه با انفجار چند بمب صوتي و جنگ رواني تلاش شد انتخابات به تعويق افتد تا شايد فضاسازي هاي رواني آنها موثر واقع گردد؛ اما آن طرح نيز به شكست انجاميد.در سال پاياني خاتمي و در ميانه كوره داغ شدن انتخابات در خرداد ۱۳۸3 ریچارد رورتی تئوري پرداز عملگراي آمريكايي تحت پوشش علمي به ايران سفر كرد؛ و سخناني در ضرورت سكولاريزه كردن ايران گفت. اما دو سال پس از شكست نامزد سكولارها در انتخابات؛ در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرای ایتالیا ملی گرایی و مکتب ایرانی را تنها پاد زهر در مقابل اسلام گرایی در ایران دانسته و گفته بود اشراق گرایی اسلامی به زودی در ایران پا خواهد گرفت.
به گفته این فیلسوف فقید آمریکایی، «نیروهای سکولار ایران چاره ای به جز جستجوی مخرج مشترک های دیگری بر پایه ملی گرایی ندارند.» و او تصريح كرده بود كه «در کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران که حکومت در اختیار مذهبی ها قرار دارد، نیروهای سکولار برای مقابله با کسانی که سعی دارند مذهب را به وجه مشترک جامعه تبدیل کنند، چاره ای به جز جستجوی مخرج مشترک های دیگری بر پایه ملی گرایی ندارند، زیرا نسبت گرایی و گذشت از ریشه های ملی هرگز نخواهند توانست در مقابل مذهب گرایی قد علم کنند.»
نظريه مكتب ايراني ريشه در ديگر نظريه پردازان آمريكايي نيز دارد؛ ریچارد نلسون فرای ؛ متخصص برجسته ایرانشناسی و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد از جمله اين چهره ها است با اين مقدمه نبايد دور از نظر داشت كه دشمن توطئه بعدي براي انقلاب را از طريق براندازي نرم در انتخابات 92 از همان فرداي انتخابات 84 آغاز كرده است و با نفوذ يك تفكر انحرافي و با تلخ كردن شيريني رأي آوردن شعارهاي انقلابي با رفتاري در تضاد با آن شعارها، زمينه سازي براي نامزد مطلوب خويش در انتخابات 92 را دنبال خواهد كرد. اقدامي كه اميد واثق به شكست آن با لطف الهي و با هوشياري شوراي نگهبان و مردم انقلابي داريم؛ اما كسب اين پيروزي توسط مردم مرهون آگاه سازي كافي پيرامون اين خط نفوذ و خطرات آن با بازخواني ريشه هاي آن است؛ نه آنچنان كه اين روزها بيشتر در حد خبرهايي سطحي از اقدامات روزانه قبيله انحراف انجام مي شود، بي آنكه به ضرورت نقدهاي عميقتر در برابر جرياني با پشتوانه دقت گردد. لازمه عبور هوشياري دقيقتر و كنترل كليه اقدامات افراد جريان انحرافي است.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...