نسخه چاپی

شاه بحرین خواهان گفت‌وگو شد

شاه بحرین از احزاب و گروه‌های مخالف خواست تا گفت‌وگوهای متوقف شده با حكومت را از سر بگیرند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: مسئولان بحرینی گفتند: حمد بن عیسی شاه بحرین از احزاب مخالف خواست تا گفت‌وگوهای متوقف شده را از سر بگیرند.

برپایه این گزارش، گروه‌ها و احزاب مخالف در ماه دسامبر گذشته از دعوت مشابه ولیعهد بحرین استقبال محتاطانه‌ای کردند اما این امر منجر به هیچ گونه گفت‌وگویی نشد.

مخالفان تاکید می‌کنند که هرگونه گفت‌وگو باید جدی و بدون هرگونه پیش شرطی باشد و به مطالبات مردم پاسخ دهد.

وزارت اطلاع رسانی بحرین اعلام کرد: شاه بحرین در فرمانی از "نمایندگان جمعیت‌های سیاسی و افراد مستقل جامعه سیاسی در بحرین خواست تا گفت‌وگوی توافق ملی حول محور سیاسی را تکمیل کنند".

این وزارتخانه افزود: درباره موضوعات جدول کاری بعدا توافق خواهد شد اما هدف، رسیدن به توافق بیشتر درباره محورهای کار و فعالیت سیاسی است.

سمیره بن رجب وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت بحرین گفت: "منتظر هستیم تا نظر طرف‌های دعوت شده را بشنویم تا روشن کنیم که چه کسانی با گفت‌وگو مخالف هستند و امیدواریم که پذیرش گروهی وجود داشته باشد و از هر کسی که ضرورت پایان دادن به بحران و دستیابی به راهکار و توافق را خواستار است، پاسخ مثبت بشنویم.

برپایه این گزارش، خاندان آل خلیفه قوانین فوق العاده در بحرین اعمال کرده و برای سرکوب انتفاضه مارس سال 2011 میلادی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کمک گرفت اما با این وجود، این اعتراضات ادامه دارد.

بحرین از نزدیک به دوسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...