نسخه چاپی

ناگفته‌هایی از گورهای جمعی در اردوگاه اشرف

عکس خبري -ناگفته‌هايي از گورهاي جمعي در اردوگاه اشرف

در پی كشف یك گور جمعی در اردوگاه اشرف كه گروهك تروریستی منافقین در آن سكونت داشتند، چند احتمال را در خصوص اینكه این اجساد متعلق به چه كسانی است، مطرح كرده است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، نیروهای پلیس عراق چند روز پیش از کشف یک گور جمعی در اردوگاه اشرف در استان دیالی در شهرستان الخالص خبر داده و اعلام کردند: اجساد موجود در این گورها به ضرب گلوله کشته شدند.

در این میان، ادعای گروهک منافقین مبنی بر اینکه این اجساد متعلق به اعضای این گروهک است که به مرگ طبیعی درگذشته‌اند غیر منطقی بوده و تحقیقات اولیه حاکی از تیرباران آنان است.

اجساد این گور جمعی به ضرب گلوله کشته شدند

فرضیه قوی تر نیز این است که رهبران این گروهک تروریستی اجساد کشف شده در این گور جمعی را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند.

دیدگاه اعضای شورای استانداری دیالی به این فرضیه نزدیک است و به گفته آنان گروهک تروریستی مجاهدین خلق تعدادی از رهبران و اعضای مخالف خود را اعدام کرده و آنان را در این اردوگاه مدفون کرده‌اند.

گروهک منافقین مخالفان خود را اعدام و مدفون کرد

طالب محمد حسن رئیس شورای استانداری دیالی در توضیح این موضوع گفت: کسانی که پیگیر این موضوع بوده و دست اندرکار آن هستند، تاکید کردند که اجساد موجود در این گور جمعی متعلق به اشخاصی است که به دلیل مواضع مخالفت جویانه با این گروهک داخل اردوگاه اشرف اعدام و مدفون شدند.

اما منابع کرد و ترکمان عراق این احتمال را قوی ترمی دانند که اجساد این گور جمعی متعلق به کردها و یا ترکمان هایی است که در جریان انتفاضه سال 1991 دستگیر شدند.

به گفته آنان، گروهک خلق با حمایت از نظام صدام در سرکوبی این انتفاضه دست داشت به این معنی که افراد دستگیر شده به اردوگاه اشرف منتقل شده و با هماهنگی نهادهای امنیتی وابسته به نظام صدام در آنجا اعدام و مدفون شدند به ویژه اینکه گروهک منافقین در سرکوب انتفاضه در نقاط مختلف استان دیالی و سلیمانیه و کرکوک و نیز کربلا مشارکت داشت.

در آن زمان ضریح مقدس امام حسین و حضرت عباس (ع) هدف حملات خمپاره ای و راکتی نیروهای صدام قرار گرفت.

گروهک تروریستی منافقین عامل چند بمب‌گذاری در ایران است

گروهک تروریستی مجاهدین خلق در پی توافق با نظام صدام برای مشارکت در جنگ علیه ایران، عازم عراق شده و در بمب‌گذاری های متعدد در ایران که جان افراد بیگناه را گرفت، دست داشت.

نظام صدام پس از مصادره چندین هکتار از زمین های شهروندان عراقی، اردوگاه اشرف را در اختیار گروهک خلق قرار داد و به این ترتیب این اردوگاه به مرکز محرمانه فعالیت های این گروهک در عراق و پایگاه سلاح های سنگین آن تبدیل شد.

در پی سرنگونی نظام صدام، نیروهای اشغالگر آمریکایی تامین امنیت اردوگاه اشرف را برعهده گرفتند و پس از آن این اردوگاه به مرکز تروریسم و حمایت از اعضای القاعده تبدیل شد.

اهالی مناطق اطراف اردوگاه اشرف تاکید کردند که مقادیر فراوانی سلاح و پول از این اردوگاه در اختیار عناصر بعث و القاعده قرار می گرفت که از آن برای کشتار ساکنان استان دیالی استفاده می‌شد.

تعدادی از اعضای القاعده در اردوگاه اشرف آموزش می‌دیدند

بنا بر گزارش های امنیتی تعداد زیادی از اعضای القاعده در این اردوگاه آموزش دیده و در اجرای عملیات کشتار و قتل مردم از رهبران این اردوگاه دستور گرفته و عملیات مهاجرت بر اساس هویت ساکنان این استان را هدایت می کردند تا جایی که مسئولان قضائی در دیالی دستور دستگیری تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در اقدامات تروریستی دست داشتند، صادر کردند.

این در حالی است که استان دیالی صحنه حملات خونینی بود که عاملان آن اعضای القاعده با هماهنگی منافقبن بودند و در جریان آن بیش از 50 هزار نفر از اهالی این استان در حملات سازمان یافته کشته شده و بیش از 200 هزار نفر نیز از آن مهاجرت کردند.

هدف از این حملات، تخلیه استان دیالی از پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) و تبدیل آن به پایگاه القاعده و گروهک خلق بود تا بتوانند از آن برای حملات تروریستی نه فقط در عراق بلکه در ایران استفاده کنند و آمریکا نیز از این هدف اطلاع داشت و از ورود نیروهای امنیتی عراق به اردوگاه اشرف جلوگیری می کرد.

کشف گور جمعی اسرار زیادی را در دل خود جای داده است

به هر حال اکنون کشف گور جمعی در اردوگاه اشرف معمای مبهمی را مطرح می‌کند که اسرار زیادی را در مورد این اردوگاه و حوادث وحشتناکی که در آن رخ داده است در دل خود جای داده است

اردوگاه اشرف در نیمه دهه 80 قرن گذشته در عراق برپا شد و حوادث وحشتناک زیادی را به خود دیده که به‌دست خانواده رجوی رقم خورد.

رجوی قدرت خود را مدیون نظام صدام بود به این معنی که صدام نقش امنیتی مشکوکی را به این گروهک بخشیده و از آن به عنوان ابزاری برای کشتار عراقی ها استفاده می کرد.

همچنین گروهک منافقین برای مدتی ابزار القاعده و حزب بعث بود و در جریان آن به کشتار عراقی ها و نیروهای پلیس اقدام کرد.

در چند سال گذشته نیز تعدادی از شهروندان عراقی و نیروهای پلیس در شرایط مبهم ناپدید شدند.

در این میان، کارشناسان تاکید دارند که اقدامات دولت عراق در مجازات اعضای گروهک منافقین و رهبران آن هنوز کند و سست بوده و با وجود وضوح اتهامات وارده به این افراد، گروهک تروریستی منافقین در مقابل تخلیه اردوگاه اشرف، از سازمان مل و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پیگرد قضائی آنان در داخل عراق تضمین گرفت.

اردوگاه اشرف پس از پایان مهلت قانونی تخلیه شد

گروهک مجاهدین خلق با وجود توافق برای تخلیه اردوگاه اشرف، به اتحادیه اروپا شکایت کرده و افسران ارتش عراق را به نقض حقوق خود متهم کرد در حالی که نیروهای امنیتی عراق پس از پایان مهلت قانونی برای تخلیه اردوگاه اشرف، دستور دولت عراق را به اجرا در آورده و این اردوگاه را پس گرفته و در اختیار مسئولان عراقی قرار دادند.

تخلیه اردوگاه اشرف در حالی صورت گرفت که این اردوگاه در خاک عراق قرار داشته و منافقین از نظر قانونی و رسمی هیچ مالکیتی بر آن نداشت و حضور آن در این محل غیر قانونی بود.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...