نسخه چاپی

نخبگی در ذات ملت ایران است

عکس خبري -نخبگي در ذات ملت ايران است

رییس‌جمهور گفت: به خاطر استیلای طولانی مدت حاكمان فاسد و كوچك، اندیشه سازمان و حكمرانی در كشور تضعیف شده است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد پس از افتتاح چند طرح عمرانی در استان همدان در سخنرانی خود با اشاره به میلاد پیامبر اکرم در ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: شاید گذاشتن نام ربیع‌الاول برای این ماه از آن جهت است که پیامبر عزیز ما که حقیقت بهار هستی است از ناحیه خداوند متعال به عالم هدیه شده است.

وی در ادامه مردم استان همدان را مردمانی مومن و از پایه‌گذاران تاریخ و فرهنگ و تمدن انسانی و توحیدی دانست و افزود: در عالم، تمدن و یا ادعای آن زیاد است و من معتقدم این واژه‌ها باید بازتعریف شوند. تمدنی که بر پایه توحید و چند هزار سال مطالعه با رویکرد تحقیق باشد و کوچکترین نشانه‌ای از شرک و بت‌پرستی در آن پیدا نشود، ممتاز است.

رییس‌جمهور ایمان،‌ بزرگواری، صمیمیت، پاکی، فداکاری و ایستادگی بر ارزش‌های الهی را از ویژگی‌های مردم همدان برشمرد و اظهار کرد: در این دیار انسان‌های بزرگ، عارفان، فقیهان و مجاهدان یگانه‌ای تربیت و به جامعه بشری هدیه شده‌اند. همچنین مردم این استان در دوران انقلاب اسلامی پیشتاز ملت ایران بوده است و در کار خیر همبستگی و عشق برای ساختن و عشق به پیامبر و آل پیامبر زبازند عام و خاص بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه سرعت سازندگی در استان همدان بالا است، خاطرنشان کرد: البته امسال به دلیل طراحی‌های دشمنان و فشارهای آنان یک مقدار منابع دولت دچار آسیب شد و آنطور که ملت می‌خواست کارها به سرعت جلو نرفت اما با این حال کارهای خوبی در حال انجام است.

احمدی‌نژاد با مورد توجه قرار دادن پروژه مسکن مهر گفت: مسکن مهر با تمام حواشی که دارد در حال انجام است. من دیدم که در یک گزارش آورده بودند که در گوشه‌ای از شهری، گچ یکی از برج‌ها ریخته شده و عده‌ای داد و بیداد راه انداخته‌اند اما این طرح یک طرح ضربتی و فوری بود که باید درد مضمن را تسکین می‌داد تا ما بتوانیم طرح‌های شایسته‌ای را در کشور اجرا کنیم و به لحاظ مسکن ولو موقت در کشور آرامشی ایجاد شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح مسکن مهر در استان همدان و شهر ملایر گفت:‌ البته این شهرک‌های ساخته شده از نظر محوطه سازی نواقصی داشتند که باید تکمیل شود و شیرینی در کام مردم دو چندان شود. به هر حال قیمت‌ها بالا رفت و هزینه‌ها به مردم فشار آورده است، بنابراین ما باید کاری کنیم که این به نوعی جبران شود. مثلا می‌توانیم زمان را طولانی‌تر کنیم تا قسط‌ها کمتر شود چراکه استفاده‌کنندگان از مسکن مهر نوعا طبقات متوسط به پایین هستند باید برایشان گشایشی انجام شود.

رییس‌جمهور همچنین به پروژه آزادراه ساوه - همدان اشاره کرد و گفت: خوشحالم که گفته شده رتبه استان در راه روستایی و آسفالت بالا است و ان‌شاء‌الله که به لحاظ تجهیزات و ایمنی هم به گونه‌ای عمل شود که این راه‌ها در شان مردمی باشد که از آن عبور می‌کنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "آنچه در عالم هستی از انسان باقی می‌ماند، اعمال خیر است"، گفت:‌ هرچه غیر از خیر، نیستی و سقوط و محو شدن است بنابراین هر کسی هرجایی که است باید کارش را طوری تنظیم کند که این کار در راستای پیشرفت و اعتلای کشور و با چنین انگیزه‌ای باشد آنوقت دیگر ما دو هزار پیمانکار و ده هزار مدیر خدمتگذار نداریم بلکه 75 میلیون پیمانکار و مدیر و انسانی داریم که همه در یک راستا تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران اظهار کرد: مهمتر از بحث تاریخ و تمدن این است که ما ملتی هستیم که پی در پی در دامان خود انسان‌های بزرگ پرورش داده‌ایم و در این زمین استعداد‌های نهان نهفته است و این آب و خاک نخبه، بزرگ و انسان‌پرور است. البته خدا پروردگار است و من اعتقادم را می‌گویم که این نه ناسیونالیسم و نه خودبرتربینی و نه به رخ کشیدن است بلکه ذکر نعمت خدا برای شکر او قلمداد می‌شود. من معتقدم خدای متعال به سرزمین و مردم او ویژگی‌هایی داده که نوعا اگر نگوییم بی‌نظیر، کم نظیر و بسیاری از آنها منحصر به فرد است.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما تنها ملتی هستیم که در تاریخ‌ ما بت‌پرستی نبوده است؛ البته بت‌پرستی به معنای شناخته شده چراکه هواپرستی و نفس‌پرستی و امید به غیر خدا به نوعی بت‌پرستی و شرکت است. همچنین ما هیچ وقت برده‌داری نداشته‌ایم و هیچگاه بدی دیگران را نخواسته‌ایم یعنی از وارد شدن سختی به دیگران هیچ وقت خوشحال نشدیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "نمونه این گفته در همین 30 سال اخیر است"،‌ گفت: یک آدم خودخواه، قدرت‌طلب و فاسد آمد و امکانات جهانی و کشورش را علیه ملت ایران بسیج کرد و به ملت خود و ملت ایران ظلم فراوانی شد و بعد هم او رفت و دشمنان آمدند و به کشور او صدمات بیشتری وارد کردند اما تنها کشوری که ایستاد و با آن کشور همراهی کرد و غصه خورد ملت ایران بود. بنابراین ملت ایران، ملت بزرگی است که نه تنها کینه‌ای از آن کشور ندارد بلکه از او حمایت و پشتیبانی هم می‌کند و همه این‌ها ویژگی‌هایی است که نمی‌شود همه جان آن را پیدا کرد.

رییس‌جمهور ایران را یار معرفت، علم،‌ آگاهی و دیار نخبگان دانست و افزود: نخبه فقط به ده نفر مخدوم نمی‌شود چراکه نخبگی در ذات ملت ایران است و می‌بینیم اقلیت‌های ایرانی در هر کشور می‌درخشند مردم کشورهای دیگر هم چنین موضوعی را قبول دارند. البته من اعتقاد دارم خدای متعال این ظرفیت و بزرگی را در این کشور به امانت گذاشته تا ملت ایران در تکمیل رسالت انبیاء و استقرار صلح و عدالت در جهان یک ماموریت ویژه ایفا کند و یک مسئولیت برجسته و موثر نیز به عهده بگیرد. اگرچه در مقابل هر استعداد و توانایی یک مسئولیت است و ما باید امروز ایران را بسازیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ من در مجلس هم به این موضوع اشاره کردم که ما روی دریای ثروت نشسته‌ایم و نباید فقیری داشته باشیم بلکه باید از منابع خود به خوبی استفاده و آن را مدیریت کنیم و در این مسیر اصل این است که از ثروت‌های طبیعی خداداد به درستی استفاده شود.

احمدی‌نژاد افزود:‌ خداوند خوراک هزاران نسل بعد از ما حتی اگر بخواهند در رفاه کامل زندگی کنند در این کشور قرار داده و در‌ها بسته نشده است؛ اگرچه اصل درها در زمان حاکمیت جهانی عدالت که به زودی زود خواهد بود باز می‌شود و عطر او در عالم پیچیده است.

رییس‌جمهور با تاکید دوباره بر ضرورت استفاده از منابع طبیعی همچون زمین تصریح کرد: نباید به سمتی برویم که یک عده‌ای قلیلی کار و بقیه مصرف کنند. باید هرکس که توانایی دارد وارد چرخه تولید شود. در این راستا می‌توان زمین‌های وسیعی را که وجود دارد بین مردم تقسیم کنیم و بگوییم شرطش این است که این زمین‌ها را آباد و برخی از مصارف خانه را کم کنید.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که "چرا همه باید در آپارتمان زندگی کنند و اصلا مگر آپارتمان جای زندگی است؟" گفت:‌ آپارتمان جای زندگی موقتی و اضطراری است اما بعد از 50 و 100 سال زندگی که ان‌شاء‌الله سلامت بیشتر و عمر‌ها طولانی‌تر شد، باید فرصت عبادت خداوند متعال و آبادانی پیدا شود.

وی با بیان اینکه "چشم‌انداز وسیع و هوای پاک لازم است"، افزود:‌ اینها را باید مردم با ثروت اصلیشان که زمین است ایجاد کنند اما متاسفانه نگاه ما دچار مشکل شده است و به خاطر استیلای طولانی مدت حاکمان فاسد و کوچک، اندیشه سازمان و حکمرانی در کشور تضعیف شده است. چطور دو هزار سال پیش تمام ایران را راه کشیدند و آبادانی درست کردند اما ما هم‌اکنون نمی‌توانیم این کارها را بکنیم؟

احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه "ما باید مجددا خودمان و توانمندی‌های ملت را باور کنیم"، اظهار کرد: هر طرح بزرگی که می‌دهیم یک عده چون خودشان را کوچک می‌بینند، می‌گویند این طرح اجرایی نمی‌شود و مدام اشکال و مانع ایجاد می‌کنند در حالی که ما باور داریم ملت ما توانمند است و ما بارها این ملت را در انقلاب، دفاع مقدس و طرح‌های عظیم آزمایش کرده‌ایم و در همین طرح هدفمندی یارانه‌ها که همه دنیا مبهوت بود که چطور این کار عظیم را می‌توان به نتیجه رساند ملت ایران توانمندی‌های خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه "توانمندی‌های مردم در بهره‌برداری از ثروت باید وارد شود"، خطاب به خریداران نفت ایران گفت: نفت نمی‌خرید؟ به جهنم که نمی‌خرید، بهتر که نمی‌خرید. ما مردم را به میدان می‌آوریم و می‌گوییم که نمی‌فروشیم. مگر طی این همه سال که مردم ما افتخارآفریدند با نفت زندگی کرده‌اند؟ این همه دانشمند با ابتکارات خود 10 برابر پول نفت را در جیب مردم می‌گذارند.

رییس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: باید به توده‌ها و توانمندی‌های ملت اعتماد کرد؛ در غیر اینصورت پول مردم به سمت بورس‌بازی و خرید و فروش می‌رود در حالی که این موضوع تحمیل به ملت ایران است و مال کسانی است که عرضه، تدبیر و استعداد ندارند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه "به لحاظ ظرفیت آبادانی از نگاه افراد ظاهربین، بدترین جا، جایی مثل کویر است"، خاطرنشان کرد: در همین کویر ایران تمدنی برپاست و چندین هزار سال پیش شهر پرسابقه جیرفت و یا ارگ بم ساخته شده و زیباترین معماری‌ها در حاشیه کویر انجام شده‌اند بنابراین ظرفیت و توانمندی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما مسئولان قوای مختلف و مدیران نباید خود را سقف پرواز مردم کنیم و مبنای اندازه‌گیری‌های توانمندی‌های مردم قرار دهیم، اظهار کرد: قدرت مردم بی‌پایان است، بنابراین باید راه‌ها را باز کنیم تا انرژی عظیم ملت به صحنه بیاید. در این صورت عده‌ای بی‌جهت نمی‌توانند مشکل درست کنند و عده‌ای هم در اینجا دست به دست دشمنان دهند و بازی ارز درست کنند. ما باید این را به صورت خودشان بیندازیم و بگوییم که به هیچ وجه به مراودات شما احتیاجی نداریم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: با اتکا به ملت می‌توان کاری کرد که سهم مبادلات خارجی و تغییر قیمت ارز و آثار نوسانات قیمت ارز به حداقل برسد. ما ابتکار عمل داریم و باید به مردم اعتماد کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "ما ملتی هستیم که در حال پیشرفت به سمت قله‌ایم"، افزود: مشکلات زیادی هم داریم چراکه بدخواهان و دشمنان عدالت و توحید نمی‌خواهند یک ملت و یا اصلا هیچ کسی به قله برسد بنابراین طراحی و یأس‌پراکنی و تزویرپراکنی می‌کنند در حالی که ما باید با امید حرکت کنیم و امیدوارانه بیندیشیم و با هم باشیم و عظمت ملت ایران را باور و به خدا توکل کنیم.

وی تصریح کرد: ما یک ملت امام زمانی هستیم و باور داریم اگر یک ملت و یا یک فرد برای خدا حرکت کند هیچ وقت شکست نمی‌خورد و همیشه عزیز است؛ بنابراین هرکس هر جا که هست باید ایران را بسازد و باید به عزت این کشور فکر کنیم و عزت این کشور مقدمه‌سازی برای استقرار عدالت و توحید در عالم است.

همچنین پیش از سخنان احمدی‌نژاد، پروژه آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن ساوه همدان افتتاح شد. طول این طرح 260 کیلومتر با اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...