نسخه چاپی

صدایی كه غرب صهیونی را می‌ترساند

عکس خبري -صدايي که غرب صهيوني را مي‌ترساند

صدای دفاع از فلسطین و صحبت از آرمان های امت مسلمان كه برای من و شما كاملا آشنا و پرسابقه است، برای خیلی از مردم جهان و حتی هم كیشان ما در خاورمیانه تازگی دارد. این رویكرد متفاوت سبب شده است تا شبكه های برون مرزی جمهوری اسلامی، جایگاه وبژه ای را در میان بینندگان شبكه های تلویزیونی ماهواره ای كسب نماید.

به گزارش نمابه نقل از جهان، علیرضا کیانفر: مخاطبانی که سال ها تلاش شبکه های بزرگ بین المللی برای فراموش کردن موضوع فلسطین را به یاد دارند، چندی است که رابطه خوبی را با صدای ایران برقرار کرده اند.

تلاش برای احیای گفتمان اسلامی، ایجاد وحدت بین مسلمین و دوری از هر گونه فتنه انگیزی ویژگی شبکه های عربی زبان جمهوری اسلامی و در کنار آن نمایش ماهیت سرمایه داری و ایجاد گفتمانی به غیر از آنچه که در غرب حاکم است و شناساندن جمهوری اسلامی با ماهیت کاملا متفاوت با فیلم های هالیوودی و گزارش های بنگاه های خبری چون بی بی سی از مشخصه های شبکه های انگلیسی و اسپانیایی است.

اخلاق محور بودن این شبکه ها و در کنار آن مقابله با سیطره خبری غرب سبب شد تا بعد از گذشت زمانی نه چندان طولانی کاسه صبر غربی ها لبریز شده و اقدام به برخورد با این شبکه ها را در دستور کار قرار دهند.

دستگیری چند خبرنگار و حمله به دفتر شبکه العالم در مصر و بسته شدن شبکه پرس تی وی در انگلستان و اخیرا قطع پخش شبکه هیسپان تی وی در اسپانیا از جمله اقدامات اولیه برای منصرف کردن ایران برای سرمایه گذاری در این راستا بود.

وقتی طرف غربی و البته طبق معمول صهیونیست از اقدامات صورت گرفته نتیجه ای کسب نکرد، تصمیم گرفت تا با سناریویی تازه وارد میدان شود.

استفاده از ابزار تحریم آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی راهکاری بود که کمتر مخاطبی را به شک وا می داشت.

نکته جالب و قابل توجه درباره تحریم شبکه های ماهواره ای ایران بی ربط بودن یک شبکه تلویزیونی با موضوع هسته ای است. هیچ عقل سالمی نمی تواند بین یک نیروگاه هسته ای و فرایند چرخه سوخت و یک شبکه تلویزیونی رابطه ای برقرار کند، مگر آنکه این شبکه مطالبی را ذکر نماید که خلاف ادعاهای ساختگی در مورد یک جنجال هسته ای و دروغ های دیگری از این دست می باشد.

برای مثال تلاش شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی برای نشان دادن واقعیت آنچه که در سوریه اتفاق می افتد سبب شد تا ماهیت بسیاری از جنایاتی که به دروغ به دولت اسد نسبت داده می شد، برای مردم منطقه آشکار شده و رسانه های فرامنطقه ای نتوانند زمینه روانی لازم را برای اقداماتی غیر متعارف آماده سازند.




31.jpg

32.jpg


 با این اقدام غرب به خوبی و بهتر از گذشته مشخص شد که جنگ بین جمهوری اسلامی و طرف غربی موضوع هسته ای نیست و صرفا این موضوع بهانه ای برای مقابله با یک گفتمان و خط فکری است.

دکتر پل- ای تیلور نظریه پرداز ارتباطات در مورد آنچه که رسانه های اروپا و آمریکا به عنوان خوراک به مخاطبان خود ارائه می دهند، می نویسد: "شکی نیست که مخاطبان غربی آزادند تا انتخاب کنند ولی ارزش و دامنه آنچه که قادر به انتخاب آنند بسیار سوال برانگیز است".

تنوع ظاهری در رسانه های مغرب زمین، تنها ایجاد یک دامنه انتخاب دروغین و با محتوای کاملا یکسان است. زمانی که هر رسانه ای بخواهد تغییر واقعی در دیدگاه مردم ایجاد کند با واکنش تند سیاست مداران و صاحبان شبکه های این کشورها مواجه می شود.

شعار آزادی بیان و عقیده به معنای اصلی تنها برای کشورهای هدف غرب و به منظور القای مفاهیم و اعتقادات دروغین و البته فتنه انگیزی دائمی مطرح است و ایشان هرگز خود را پایبند به چنین اصولی نمی دانند.

چه خبر از طرح تحريم رسانه هاي غربي در مجلس؟

اواخر مهر ماه امسال، کریمی قدوسی، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مجلس شوراي اسلامي در مقابل تحريم شبكه‌هاي ماهواره‌اي ايران و حذف چند شبكه از ماهواره «هاتبرد» از سوي شبكه «يوتل ست» ساكت نمي نشيند و نمايندگان براي اقدام مقابله به مثل طرح 2 فوريتي تهيه كردند.

بلافاصله بعد از تهيه اين طرح جمع آوري امضا براي آن شروع شد و اين طرح در همان جلسه روز چهارشنبه به امضاي بيش از 40 نماينده مجلس رسيد.

تاکنون از این طرح خبری نشده است اما انتظار می رود نمایندگان مجلس با ارائه و تصویب این طرح پاسخ مناسبی به اقدام غیرقانونی کشورهای غربی در این زمینه بدهند.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...