نسخه چاپی

آماده‌باش ارتش انگلیس برای مداخله در مالی

بر اساس گزارش روزنامه تایمز انگلیس، واحدهای نظامی این كشور برای كمك به سربازان فرانسوی در مالی به حال آماده‌باش درآمدند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، دیوید کامرون، نخست‌ وزیر انگلیس اعلام کرد که باید از استقرار پایگاه تروریستی در نزدیکی اروپا جلوگیری کرد. گرچه وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که موضع رسمی این کشور عدم اعزام نیروهای زمینی به مالی است، اما به گزارش رسانه‌های انگلیسی، دولت این کشور خود را آماده کمک به فرانسه می‌کند.

فرانسه در حال حاضر با اعزام ۲۱۵۰ سرباز به مالی درگیر نبردهای سنگینی علیه شورشیان تندرو در این کشور است.

به نوشته روزنامه تایمز، دولت انگلیس آماده است که در نبردهای مالی به فرانسه یاری رساند.

بر اساس گزارش این روزنامه، به غیر از نیروی هوایی و دریایی انگلیس، واحدهای زمینی این کشور نیز به حال آماده‌باش در آمده‌اند تا در صورت درخواست فرانسه، به کمک سربازان این کشور بشتابند.

به گزارش دویچه وله، انگلیس همچون آلمان تاکنون کمک‌های لجستیکی در اختیار ارتش فرانسه و مالی نهاده و سرگرم بررسی اعزام مربیان نظامی به مالی است.

دیوید کامرون پیشتر در پی حملات تروریست‌ها در مالی و الجزایر آمادگی دولت خود را برای کمک به کشورهای آفریقایی اعلام کرده بود. کامرون بار دیگر در روز دوشنبه در پارلمان انگلیس گفت: از ایجاد پایگاه‌های تروریستی در نزدیکی دروازه‌های اروپا باید جلوگیری کرد.

کامرون ضمن هشدار پیرامون تحرکات گروه‌های تروریستی در آفریقا تاکید کرد که انگلیس آماده است "با کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم همکاری کند".

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...