نسخه چاپی

دیدار چاك هاگل با رهبران جامعه یهودیان آمریكا

رهبران ارشد جامعه یهودیان آمریكا با چاك هاگل، نامزد پست وزارت دفاع كابینه باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا و جو بایدن، معاون وی دیدار و این دیدار را فرصتی حائز اهمیت برای مذاكرات جدی و كامل توصیف كردند.

به گزارش نما،ایسنا به نوشته روزنامه هاآرتص، در بیانیه چهاربندی جامعه یهودیان آمریکا آمده است که دیدار رهبران این جامعه با چاک هاگل، نامزد پست وزارت دفاع آمریکا و جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک فرصت مهم برای انجام مذاکرات درخصوص مسائل کلیدی محسوب می‌شود که برای هر دو طرف حائز اهمیت هستند.

این نشست چند روز پس از آنکه هاگل، سناتور سابق جمهوری خواه از ایالت نبراسکا با دموکرات‌های ارشد یهود دیدار و گفت‌وگو کرد و نسبت به اظهارات سال 2006 خود از آن‌ها عذرخواهی کرد، صورت گرفت.

وی در سال 2006 لابی یهود را "ترسناک و رعب آور" خوانده بود.

هاگل این تضمین را داد که علی رغم دیدگاه‌های گذشته‌اش درباره برخی سوء ظن‌ها درباره تحریم‌ها علیه ایران و مخالفت‌هایش در رابطه با حمله نظامی، هم اکنون در راستای عقاید و نظرات اوباما عمل می‌کند.

نامزد پست وزارت دفاع آمریکا در دیدار با دموکرات‌های ارشد یهود همچنین اعلام کرد که اگرچه از موضع انتقادی گذشته خود در قبال اسرائیل دست نمی‌کشد اما همچنان حامی قدرتمند روابط آمریکا و اسرائیل است.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...