نسخه چاپی

حمله نیروهای سعودی به زندانیان سیاسی

نیروهای امنیتی سعودی به زندانیان زندان حایر به عنوان قدیمی‌ترین زندان سیاسی عربستان حمله كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای واکنش سریع زندان حایر به بند هشت این زندان سیاسی حمله کرده و تعدادی از زندانیان را مورد ضرب و جرح قرار داده و وسایل شخصی آنها را مصادره کردند.

این حمله شب گذشته انجام شد و براساس اخبار تایید شده، تنها زندانیان سیاسی در این بند نگهداری می شوند که وسایل شخصی آنها مصادره شده و برخی از زندانیان این بند به سلول برده شده و از تماس محروم شده اند.

منابع حقوق بشر در عربستان پیشتر از مفقود شدن بیش از ۵۰ زندانی در زندان سیاسی حایر در شهر ریاض و احتمال مرگ شماری از آنها خبر دادند.

فعالان درحال تهیه اسامی مفقود شدگان از طریق کمک گرفتن از خانواده‌های آنها هستند و در صفحه یکی از شبکه های اجتماعی از مردم خواسته‌اند که نام بستگان بازداشت شده خود و تاریخ آخرین دیدار یا تماس تلفنی قبل از ۲۵ ماه رمضان گذشته با آنها را بنویسند.

این صفحه اجتماعی که ویژه انتشار اخبار بازداشت‌های خودسرانه است و کاربران زیادی در بین مردم دارد، آورده است: عده‌ای مرده یا معلول شده‌اند و ما این جنایات را ثبت و مستند می‌کنیم.

شمار زندانیان سیاسی در کشور عربستان به حدود ۳۰ هزار نفر می‌رسد که در شرایط دشواری از جمله انواع شکنجه و بدرفتاری قرار دارند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...