نسخه چاپی

اجرای یك نمایش تاریخی با تی‌شرت

شب گذشته نمایش"روز سیاوش" به كارگردانی شكرخداگودرزی درحالی روی صحنه رفت كه برخی بازیگران به دلیل آماده نبودن لباس‌های نمایش با لباس‌های شخصی‌شان روی صحنه رفتند.

به گزارش نما به نقل از مهر، شب گذشته در اولین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نمایش "روز سیاوش" به کارگردانی شکرخدا گودرزی در حالی اجرا شد که به دلیل آماده نبودن لباس‌های این نمایش بازیگران با لباس شخصی خودشان روی صحنه رفتند ولی در ابتدای اجرا کارگردان اثر توضیحاتی را درباره این مساله ارائه کرد.

احمد علامه دهر که در این نمایش نقش" افراسیاب" را بر عهده داشت به دلیل آماده نبودن لباس‌های اثر با تی شرت روی صحنه حاضر شد که این مسئله واکنش تماشاگران نمایش را که به دیدن اثری ملی از فردوسی آمده بودند در پی داشت. البته از آنجا که مشکلات مالی یکی از دلایل آماده نشدن لباس‌های این نمایش بوده است، واژه help me که روی لباس او نوشته شده بود، چندان بی‌ارتباط با ماجرا نبود!

به نظر می‌رسد دیر تزریق شدن کمک هزینه‌های نمایش به این گروه و تعدد زیاد بازیگران از دلایل اصلی آماده نشدن لباس‌های "روز سیاوش" است. به هرحال این نمایش مدتهاست که در حال تمرین است و بعید است که کارگردان برنامه‌ریزی برای طراحی لباس‌های نمایشش نداشته باشد.

با توجه به اینکه امروز از طرف دبیرخانه جشنواره اعلام شده که بخش اعظم کمک هزینه ها به گروه های نمایشی پرداخت شده و مبلغ باقی مانده نیز قرار است بعد از اجراهای جشنواره به گروه ها تعلق گیرد بروز این بی‌برنامه‌گی‌ها و اتفاقات ناخوشایند درست به نظر نمی‌رسد و شاید لازم باشد مسئولان جشنواره توضیحی در این زمینه ارائه دهند.

البته شان اجرای یک اثر نمایشی بالاتر از این است که بخواهد به هر ترتیبی روی صحنه برود و عوامل نمایش می توانستند حداقل از لباس تمرین برای اجرای اثر بهره ببرند که معمولا لباس‌هایی متحدالشکل، یک رنگ است. بروز چنین اتفاقی در یک جشنواره حرفه‌ای و بین المللی شاید مناسب به نظر نرسد چون این روند هم شان تماشاگران و جشنواره را پایین می آورد و هم بی‌برنامه‌گی یک گروه نمایشی را نمایان می‌کند.

احمد علامه دهر، سعید داخ، حبیب دهقان نسب، محمد فیلی و فریدون محرابی از بازیگران این نمایش هستند که دوشنبه دوم بهمن ماه در دو نوبت 18 و 20:30 در تالار سنگلج روی صحنه رفت.

۱۳۹۱/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...