نسخه چاپی

رئیس جمهور مصر ركورد شكایت را شكست

عکس خبري - رئيس جمهور مصر ركورد شکايت را شكست

براساس اطلاعات شبكه عربی حقوق بشر، میزان پرونده های گشوده شده علیه فعالان و روزنامه نگاران از زمان آغاز ریاست جمهوری محمد مرسی در ژوئن سال گذشته تاكنون در مصر، در مقایسه با دوره حكومت حاكمان پیشین مصر در 112 سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، از ماه ژوئن و آغاز حكومت محمد مرسي تاكنون 24 پرونده عليه رونامه نگاران و فعالان سياسي به اتهام "توهين عليه رئيس جمهور" در دادگاه گشوده شده است.
در ميان اين پرونده ها، نام "توفيق عكاشه" مجري مشهور يك تلويزيون مصري به چشم مي خورد كه نه تنها به توهين به محمد مرسي بلكه به تحريك مردم به كشتن وي نيز متهم شده است. اما سرانجام دادگاه وي را از اتهامات مذكور تبرئه كرد.
اسلام عفيفي نويسنده روزنامه الدستور، بسام يوسف مجري برنامه هاي تلويزيوني، منال عمر روانپزشك، هشام عيسي از بنيانگذاران حزب الدستور و علا الشفيعي روزنامه نگار از چهره هايي هستند كه در ماه هاي اخير با چنين اتهاماتي روبرو شدند.
اتهام توهين عليه رئيس جمهور همچنين عليه رسانه هايي چون المصري اليوم، الفجر، التحرير و شبكه هاي تويزيوني چون الفارين، القاهره و الناس، نيز مطرح شده است.
مرسي در حالي در مدت كمتر از هشت ماه گذشته، 24 پرونده با اتهام توهين عليه رئيس جمهور براي مخالفان و منتقدانش گشوده است كه در دوره 30 ساله حكومت حسني مبارك، ديكتاتور سابق مصر چهار پرونده، در زمان پادشاهي ملك فاروق در سال هاي 1936 تا 1952 نيز پنج پرونده با اتهام توهين به شخص اول نظام مصر گشوده شده بود.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...