نسخه چاپی

فاز دوم هدفمندی، فاتحه‌خوانی اقتصاد است

رئیس فراكسیون كارگری مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری جلسات شبانه دولت و مجلس اظهار كرد: فاز اول اجرای هدفمندی یارانه ها اشكالاتی را بوجود آورده است و اگر فاز دوم به بعد هم اجرا شود ممكن است فاتحه خوانی اقتصاد باشد و مشكلاتی را بوجود آورد كه هیچ كس نتواند آنها را حل و فصل كند.

به گزارش نما، علیرضا محجوب در گفتگو با مهر با تاکید بر لزوم باز‌گشت به قیمت های بین المللی و واقعی وکنار گذاشتن سیاست های شوک درمانی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت در برابر مردم و به خصوص قشر کارگر تصریح کرد: فرمایشات رئیس جمهور رابطه ای با محاسبات اقتصادی برقرار نمی کند و باید از ایشان پرسید این برداشت ها از چه منبع علمی نشأت گرفته است.

دولت روز به روز بدهکارتر می شود

وی روش اجرای اصل هفمندی یارانه ها را به نوعی شوک درمانی تشبیه کرد و گفت: شوک درمانی نه فقط اقتصاد ما را ناشکیبا می کند بلکه سیاست و جامعه ما را هم ناشکیبا می کند.

دبیر کل خانه کارگر اضافه کرد: این ناشکیبایی باعث خواهد شد که شما نتوانید مسئولان و دولت را سر کارشان نگه دارید، تغییرات فراوانی که وزیران و مسئولان در این دولت داشتند نتیجه همین سیاست ها بود.

وی سیاست های دولت را در خصوص اصل هدفمندی یارانه ها منجر به بدتر شدن وضعیت اشتغال و قیمت ها دانست و بیان کرد: دولت روز به روز بدهکار تر می شود و ما هم اکنون بدترین نوع بدهکاری دولت را از مشروطه تا کنون شاهد هستیم. اینها ناشی ار سیاست هایی است که از نظر اقتصادی پشتوانه علمی ندارد.
اگر یک ریال در جیب کسی گذاشتیم پنج ریال از او گرفتیم

وی در ادامه مدعی شد: فاز اول اشکالاتی را بوجود آورده است و اگر فاز دوم به بعد هم اجرا شود ممکن است فاتحه خوانی اقتصاد باشد و مشکلاتی را بوجود آورد که هیچ کس نتواند آنها را حل و فصل کند.

رئیس فراکسیون کارگری با تاکید بر اینکه باید سیاست های شوک درمانی را کنارگذاشت تصریح کرد: هنوز کسی باور نمی کند ما اگر یک ریال در جیب کسی گذاشتیم پنج ریال ازش گرفتیم.

نماینده تهران در مجلسبا اشاره به آماری از سال گذشته بیان کرد: بدهی بیش از 1200 واحد از شرکت ها در حدود 7 هزار میلیارد تومان عنوان شده است که در اثر اجرای سیاست های اصل هدفمندسازی یارانه ها خسارت دیده اند.

وی در ادامه افزود: بنابراین واحد های صنعتی و تولیدی ضررهای زیادی از زمان اجرای هدفمندسازی دریافت کرده اند بدون اینکه سیاست های جبرانی که در قانون پیش بینی شده مثل 30 درصدی که باید تخصیص داده می شد به آنها تخصیص یابد.

نشانه های خوبی از تعامل مجلس و دولت در دست نیست

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا روند کنونی تعامل مجلس و دولت منجر به بهبودی اوضاع خواهد شد گفت: نشانه های خوبی در دست نیست. همه مسئولان در گذشته و حال دلسوز بوده و هستند اما اصل موضوع این است که در عرصه اشتغال یا حمایت از تولید و صنعت وعده هایی داده شده که هنوز تحقق نیافته است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه جلسات شبانه دولت و مجلس چقدر به رفع مسائل موجود اقتصادی کمک کرده است ، گفت: اگراین جلسات مفید بود شما آثارش را می دیدید؛ ما که فکر می کنیم فعلا عکس می گیریم و کار بزرگی انجام نمی دهیم.
با بسته های احساسی نمی توان عقب ماندگی ها را جبران کرد

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه اقتصاد پدیده ای احساسی نیست تاکید کرد: با بسته های احساسی نمی توان عقب ماندگی ها را جبران کرد.

وی افزود: دولت بدهکار نمی تواند کارها و خدمات عمومی را دنبال کند. روند کنونی اقتصاد کشور مثل یک بیماری است که ربطی به تحریم و عوامل خارجی ندارد بلکه مشکل اصلی مسائل داخلی و اقتصاد داخلی است که باید در مسیر اندیشه و علم قرار بگیرد.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...