نسخه چاپی

اشك تمساح سعود الفیصل برای سوریه

عکس خبري -اشک تمساح سعود الفيصل براي سوريه

وزیر خارجه عربستان دولت سوریه را متهم كرد كه با هرگونه راه حل برای بحران مخالفت می كند و به همین دلیل اعراب با "معضل بزرگی" در آن كشور روبرو هستند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سعود الفیصل که مردم کشورش از ابتدایی ترین حقوق انسانی محروم هستند، بار دیگر از شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا به وظيفه خود در سوریه عمل كند.

وزير خارجه عربستان در نشست مطبوعاتي پس از پايان كنفرانس توسعه در رياض بدون اشاره به حمایت کشورش از تروریست های مسلح در منطقه، ادعا کرد : متاسفانه رنج و سختي در سوریه ناشي از حكومتي است كه با هرگونه راه حل مخالفت کرده و گمان مي كنند كه هر كسي كه با آنها مي جنگد تروريسم است از اين رو احتمال نمي رود كه با اين حكومت بتوان به راه حل سياسي دست يافت.

وي که کشورش در اعزام گروه های مسلح به سوریه نقش اساسی دارد، مدعی شد: مخالفت دمشق با راه حل ها، پس از تعيين اخضر ابراهيمي فرستاده عربي بين المللي شدت يافت و ما گرفتار معضل بزرگي هستيم، ديگر بيشتر از اين چه اقدامي از دست ما بر مي آيد؟

وزيرخارجه عربستان خاطرنشان كرد: براي پيروزي در اين جنگ، چه چيزي از ما انتظار مي رود؟ اوضاع در سوريه بسيار وخيم است و شهر قدیمی دمشق اينك به صحنه بمباران تبديل شده ، چگونه بپذيريم كه با مذاكرات مي توانيم به راه حل برسيم ، مذاکره با شخصي كه عليه هموطنان و تاريخ كشور خود دست به چنين اقداماتي مي زند، غيرقابل تصور است.

الفيصل مدعی شد : اگر تصميمي از سوي سازمان ملل اتخاذ نشود، اوضاع بدتر خواهد شد و جامعه جهاني بايد از طريق شوراي امنيت دست به اقدامي بزند. ما به وظيفه خود عمل كرديم و مساله را به شوراي امنيت واگذاشتیم، مجمع عمومي نيز اين امر را به شوراي امنيت واگذار كرد تا دست به اقدامي بزند.

وزیر خارجه عربستان افزود: از شوراي امنيت مي خواهيم به وظيفه خود عمل كند كه در غير اين صورت گمان مي كنیم وظيفه مجمع عمومي است كه در قبال شكست شوراي امنيت، در خصوص سوريه وارد عمل شود.

عربستان در ماههای گذشته از راههای مختلفی برای کمک تروریست های سوریه استفاده کرده که آخرین آن عفو زندانیان محکوم به اعدام و اعزام آنان برای مقابله با مردم سوریه است.
در همین حال بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهيمي نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز دوشنبه در نيويورك از طرفهاي خارجي كه حكومت سوريه و مخالفان را مسلح مي كنند، انتقاد كردند.

اخضر ابراهيمي در تاريخ 29 ژانويه گزارشي از ماموريت ميانجيگري خود، به شوراي امنيت سازمان ملل تقديم خواهد كرد.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...