نسخه چاپی

پیروزی ضعیف تیم نتانیاهو هم بر باد رفت

در حالی كه 99درصد از مجموع آرا ریخته شده به صندوق‌ها در نوزدهمین دوره انتخابات پارلمانی به پایان رسیده، به نظر می‌رسد جناح چپ و راست به تعداد كرسی‌های برابر دست یافته‌اند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشت: انتخابات نوزدهمین دوره پارلمان اسرائیل (کنست) روز گذشته انجام شد. از شب گذشته که زمان رأی‌گیری پایان یافت، شمارش آرا آغاز شده است.

شب گذشته به محض پایان رأی‌گیری نتایج غیررسمی از سوی تلویزیون اسرائیل منتشر شد که بنا بر این نتایج فهرست مشترک دو حزب راستگرای «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» با کسب 31 کرسی در جایگاه نخست‌ قرار گرفتند. در صورت تائید این نتایج نتانیاهو 28 روز وقت خواهد داشت تا کابینه ائتلافی اسرائیل را تشکیل دهد.

در حالی که نتایج اولیه نشان می‌داد که مجموع احزاب راستگرا توانسته‌اند 61 کرسی از 120 کرسی را از آن خود کنند، شمارش 99درصد آرا حتی این پیروزی خفیف را نیز از راستگرایان می‌گیرد. بنا بر نتایج جدیدی که اعلام شده، اکنون دو جناح با هم در تعداد کرسی‌ها برای شده و به هریک 60 کرسی رسیده است. این نتیجه بر اساس شمارش 3.6 میلیون نفر از رأی‌دهندگان اعلام شده است. بر این اساس کرسی‌هایی که هر حزب به دست آورده‌اند عبارت است از:

لیکود-بیتنا: 31

یش عاتید: 19

کار: 15

شاس: 11

حبیت هایهودی: 11

UJT: 7

هاتنوعا: 6

مرتز: 6

رعام تعال: 5

هاداش: 4

بلد: 3

کادیما: 2

در صورتی که این نتایج تائید نهایی شود، نتانیاهو برای تشکیل کابینه احتمالا با کار دشواری روبرو خواهد بود و به احتمال فراوان باید به کنار آمدن با رقبای خود تن دهد. وی برای این کار 28 روز وقت دارد که این زمان تا دو هفته هم قابل تمدید است. در صورتی که نتانیاهو نتواند این مأموریت را به اجرا رساند، وظیفه تشکیل کابینه احتمالا به «یعیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» یا «شلی یخیموویچ» رهبر حزب کار سپرده می‌شود.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد میزان مشارکت بیش از 70درصد باشد، شمارش آرا نشان می‌دهد که این رقم احتمالا حدود 67درصد است.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...