نسخه چاپی

بااختلاف ميان نيروهاي ارزشي مخالفان پيروز انتخابات خواهند بود

توصیه‌های مهم آیت‌الله مكارم‌شیرازی:تیمی وارد میدان شوید

عکس خبري -توصيه‌هاي مهم آيت‌الله مکارم‌شيرازي:تيمي وارد ميدان شويد

یكی از مراجع تقلید در قم گفت: آسیبی كه انتخابات ریاست جمهوری را تهدید می‌كند اختلاف میان نیروهای ارزشی است؛ اگر بنا بر اختلاف و تقسیم آرا باشد مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود.

 به گزارش نما به نقل از فارس ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: امام معصوم (ع) می‌فرمایند «زیباتر از کار زیبا فاعل آن کار و برتر از علم و دانش، عالمی است که آن دانش را دارد و نیز بدتر از کار بد فاعل آن است»؛ این حدیث شریف به مسئله علت و معلول اشاره دارد و ما نیز باید عوامل اصلی امور خوب یا بد را بشناسیم.

ضرورت توجه به فاعل امور در مسئله امر به معروف و نهی از منکر

وی افزود: اصل بر این است که باید عوامل ضد ارزشی در جامعه را شناخته و برای از بین بردن آن‌ها تلاش کنیم زیرا این کار منطقی و عقلانی بوده و موجب ریشه‌کن شدن گناه و زشتی خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر توجه به فاعل کارها در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: باید بر روی افرادی که کار نیک انجام می‌دهند سرمایه‌گذاری شود و در مقابل سرچشمه بدی‌ها را هدف قرار داد و نسبت به اصلاح یا عقب راندن آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: زمانی که منکری نابود شود سود آنچنانی ندارد زیرا سرچشمه آن هنوز باقی است بنابراین باید منشأ بدی و گناه را یافت.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر تنفر انسان از منشأ ظلم یعنی ظالم و ستمگر تاکید و ابراز کرد: مخالفت اصلی باید با شخص ظالم باشد زیرا ظلم در وجود اوست و منتشر می‌شود.

دشمنان امید زیادی به انتخابات سال 92 دارند

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود مسئله انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را مورد توجه قرار داد و افزود: این دوره از انتخابات تفاوت‌هایی با دوره‌های پیشین دارد زیرا دشمنان به طمع ایجاد اختلاف امید زیادی به آن بسته‌اند و از هم اکنون به دنبال انتخاب عوامل خود به منظور ایجاد آشوب در انتخابات هستند.

وی با تاکید بر هوشیاری و آگاهی در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: مردم ایران باید مانند گذشته با بصیرت وارد این عرصه شوند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنند هرچند بیگانگان در گذشته همین توطئه‌ها را داشتند اما به دلیل هوشیاری ملت ایران موفقیتی نصیبشان نشده است.

کسی برای ریاست جمهوری انتخاب شود که توان حل مشکلات را داشته باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد عنوان داشت: هوش جمعی ملت ایران برتری زیادی به ما داده و از همین طریق می‌توان کسی را انتخاب کرد که مشکلات را حل کند و در عین حال دشمنان نیز به اهداف خود دست نیابند.

اختلاف میان نیروهای ارزشی آسیب انتخابات پیش روست

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: دومین آسیبی که انتخابات ریاست جمهوری را تهدید می‌کند اختلاف میان نیروهای ارزشی است زیرا مشاهده می‌شود افرادی از هم اکنون دفاتر انتخاباتی خود را گشوده‌اند؛ اگر بنا بر اختلاف و تقسیم آراء به این ترتیب باشد مخالفان پیروز انتخابات خواهند بود زیرا تصمیم آن‌ها تمرکز بر روی یک کاندیداست.

در مسئله انتخابات همه دارای مسئولیت الهی هستند

وی با اشاره به وجود این آسیب در زمان انتخابات مجلس افزود: این مسئله در آن زمان حل شد و گذشت؛ امروز برادران باید مسئولیت الهی خود را درک کنند زیرا تقسیم آراء پیروزی مخالفان را در پی دارد و آنگاه کسانی که اختلاف کرده‌اند در این دنیا و آخرت باید جوابگو باشند زیرا هر کس بیش از آنکه به فکر خود باشد باید مصالح اسلام و جامعه را در نظر بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از ادعاهای مطرح شده در شرایط کنونی بیان داشت: کار خداپسندانه این است که همه دور هم جمع شوند و با اتحاد میان خود زمام کشور و نظام را در اختیار داشته باشند و برای حل مشکلات نیز کسی را انتخاب کنند که قدرت این کار را داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عقل و شرع اجازه اختلاف را به انسان نمی‌دهند گفت: در این زمینه احساس خطر می‌کنم به همین دلیل باز هم تذکراتی را خواهم داد؛ امیدوارم صدای من به گوش کسانی که باید این سخنان را درک کنند برسد؛ یک نفر می‌تواند رئیس جمهور باشد و دیگران با اجتماع دور او در قدرت سهیم شوند و این کاری است که در کشورهای مختلف صورت گرفته است.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...