نسخه چاپی

جزئیات نشست محرمانه آنكارا

یك رسانه عربی فاش كرد مقامات بلندپایه قطری و تركی در یك نشست محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی در آنكارا، نگرانی خود را از ادامه مقاومت نظام سوریه و شكست توطئه های ضد سوری ابراز كرده اند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، نشریه المنار نوشت ترکیه و قطر سعی دارند با اسرائیل همپیمان شوند تا بدین وسیله آمریکا و کشورهای اروپایی را به منظور وارد کردن ضربات نظامی به اهداف انتخاب شده در سوریه تحت فشار قرار دهند.

این نشریه به نقل از آنچه منابع موثق خواند، نوشت هفته های اخیر ترکیه و قطر، نامه ها و پیامهایی به تل آویو ارسال کردند که در این نامه ها به خطرهای ناشی از باقی ماندن بشار اسد در حکومت و لزوم سقوط نظام سوریه پرداخته است.

این منابع افزودند: اخیرا رئیس سازمان اطلاعات قطر به عنوان فرستاده شیوخ قطر با یک مسئول امنیتی بلند پایه اسرائیلی به همراه یکی از مشاوران ارشد نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرده است.

بنا به گزارش این منابع، این دیدار در مقر سازمان اطلاعات ترکیه و به اصرار مقامات قطری برگزار شده و بیش از دو ساعت به طول انجامیده است. در این دیدار، ترکیه تاکید کرده است که موضع خود در قبال بحران سوریه بسیار مشابه موضع قطر است و برای پشت سر گذاشتن آنچه دوران قطع آشکار روابط سیاسی با اسرائیل خوانده می شود، آمادگی دارد.

همچنین این منابع در ادامه اعلام کردند که در این نشست محرمانه که در ترکیه انجام شد، راه حل نظامی بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت. در این میان، محافل سیاسی آگاه اسرائیلی نیز برگزاری این نشست را تایید کردند.

به گزارش این منابع، قطر و ترکیه از برخورد و تعامل جدید ریاست جمهوری آمریکا با راه حل های سیاسی که ممکن است روسیه در سایه پیروزی های ارتش سوریه در برابر تروریستها و عمق بحرانهای وارده به آمریکا و اروپا مطرح کند، بیم دارند که این بحرانها در مرحله آینده روند رو به رشدی به خود خواهد گرفت.

این منابع تاکید کردند مقامات اسرائیلی شرکت کننده در این نشست، از وحشت و نگرانی رهبران ترکیه و قطر به خاطر ادامه مقاومت رهبران سوریه سخن گفته اند و همچنین درخواست مشترک ترکیه و قطر از اسرائیل برای حمایت از تحرکات آنها به منظور جلب موافقت آمریکا و کشورهای اروپایی را برای دست زدن به حملات نظامی به اهدافی در سوریه منتقل کرده اند.

این منابع پیش بینی کردند نشستهای دیگری میان این طرفها به صورت مخفیانه و در سطوح بالا طی روزهای آینده برگزار شود.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...