نسخه چاپی

قطر نوكر آمریكاست

حضرت آیت الله نوری همدانی دولت قطر را یك دولت پست و فاسد خواند و تاكید كرد: دولت این كشور پول نفت و گاز را در مسیر نوكری آمریكا،‌ صهیونیست ها و خدمت به وهابیت بكار گرفته اند.

به گزارش نما به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با بیان نکات اخلاقی برای حاضران، علم بدون عمل را به مثابه جهل توصیف کرد.


این مرجع تقلید وظیفه علما را بسیار مهم و سنگین ارزیابی کرد و گفت: یک عالم باید علم خود را در راه خدا و خدمت به مردم بکار گیرد و نقش و رسالت خود را در این راستا به درستی ایفا کند.


وی در ادامه با اشاره به سفر خود به استان بوشهر، مردم این منطقه را ولایت مدار،‌ مؤمن، انقلابی، بصیر و آگاه دانست و از مهمان نوازی مردم این استان،‌ مسؤولان و گروه های مختلف مردمی در مدت پنج روز اقامت خود قدردانی کرد.


حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد: بنده بعد از فتنه 88 از روی عقیده لازم دانستم که این مسافرت ها را انجام دهم و تاکنون به یازده استان مسافرت کرده ام، این سفرها نیز در پی دعوت نمایندگان ولی فقیه، علما، استانداران و دیگر مسؤولان استان ها بوده است و با همه اقشار و گروه ها به صورت چهره به چهره صحبت کرده ام که خوشبختانه تاثیرات بسیار خوبی داشت.


استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود دولت قطر را یکی از دولت های فاسد و پست امروز جهان دانست و گفت: کشور قطر یک ملیون بیشتر جمعیت ندارد اما با تکیه بر پول نفت و گاز این سرمایه را در مسیر نوکری آمریکا، استکبار و خدمت به وهابیت بکار می گیرند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز دولت قطر برای پیروزی نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی به آنها پول داده اند؛ پیش از این نیز یک شهرک برای آنها ساخته بودند.


حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به فعالیت فرقه منحرف وهابیت هشدار داد و گفت: اگر ما حوزویان بخواهیم تنها نظاره گر باشیم و به درس خواندن اکتفا کنیم فایده نخواهد داشت،‌ حوزه باید در این عرصه ها خود را نشان دهد و از مکتب اهل بیت(ع) و تشیع دفاع کند.


وی دشمنان نظام را از رویارویی نظامی با ملت ایران عاجز دانست و گفت: بحمدلله از لحاظ نظامی ما در حدی هستیم که دشمن جرات تعرض ندارد، از این رو به دنبال تهاجم فرهنگی و حمله به ارزش ها و مقدسات هستند و به صورت صریح و روشن مطالب را بیان می کنند و ما باید برای این مسائل فکری بکنیم.


حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که حوزه برای مقابله با وهابیت باید فکری جدی بکند، یادآورشد: اگر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه مثل ما می نشست و تنها درس می داد و حرکت نمی کرد، ‌اتفاقی نمی افتاد و نظام شکل نمی گرفت؛ اسلام و انقلاب نیاز به حرکت و قیام دارد و‌ علما همیشه در دو جبهه تعلیم و تربیت و جهاد کار می کردند و ما نیز امروز وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...