نسخه چاپی

واكنش الهام به خبر كاندیداتوری‌اش

سخنگوی دولت از پایان یافتن جلسات مشترك دولت و مجلس در هفته آینده و رسیدن به جمع‌بندی نهایی بر اساس منویات رهبری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در پایان جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: تمام این تلاش‌ها و جلسات دو طرف برای کمک به وضعیت معیشت مردم و افزایش قدرت خرید مردم است.

وی افزود: به فضل خدا و با توافقات صورت گرفته بین دولت و مجلس تا پیش از عید کمک های مناسبی برای جبران مسائل اقتصادی به وجود آمده به مردم خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین از پایان جلسات هیئت دولت در هفته آینده خبر داد و گفت: انشاءالله این جلسات در هفته آینده به جمع‌بندی خواهد رسید.

الهام گفت: در جلسات مشترک بین دولت و مجلس بحث‌ها بیشتر بر سر هدفمندی است،این بحث‌ها سنگین است و زمان و انرژی زیادی می‌گیرد اما تلاش ما بر این مسئله استوار است که هرچه زودتر به یک تفاهم برسیم حتما به تفاهم خواهیم رسید.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که در خصوص هدفمندی چه مباحثاتی صورت گرفته گفت: بیشتر
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار برخی از اخبار درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنین اخباری درست نیست. هدف دولت تنها خدمت است.
بحث بر سر این است که مشکلاتی را که برای مردم به وجود آمده جبران کنیم اما هیچ عدد و رقمی در این جلسات تصویب نشده است،صحبت‌هایی که در بیرون به عنوان عدد و رقم کمک‌ها بیان می‌شود کارشناسی نیست.

الهام گفت: در بحث بودجه نیز کارهای خوبی در حال انجام شدن است. بودجه و هدفمندی به هم مرتبط است و تلاش این است که در بحث بودجه حتما با مجلس به تفاهم برسیم.

وی درباره انتشار برخی از اخبار درباره اینکه در جلسات بین دولت و مجلس این تفاهم صورت گرفته است که به دو دهک پایین جامعه کمک‌هایی در قالب کارت اعتباری ارائه شود افزود: این بحث‌ها هیچکدام بحث‌های قطعی نیست و آنچه در بیرون گفته شده است نظراتی است که هیچکدام در بحث‌های این جلسات پایه‌ای ندارد. تحلیل و اظهار‌نظر افراد از دولت زمانی که به تصمیم قطعی رسید از طرف خود دولت اعلام خواهد شد.

وی افزود: هدف این است مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است به نوعی جبران شود و تا پیش از عید به قسمتی از آن عمل خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار برخی از قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی برخی از رسانه‌ها گفت: هیچکدام از این قیمت‌ها درست نیست. بحث‌ها همچنان ادامه دارد و در بحث بودجه نیز تلاش و اصرار است تا با مجلس به تفاهم برسیم.

الهام در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارنظر برخی از نمایندگان مجلس درباره ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی در اواخر بهمن‌ماه گفت: بحث‌ها باید در هفته آینده با مشی‌یی که رهبر انقلاب تعیین کردند به نتیجه برسند و نباید طولانی شود.

وی درباره زمان مذاکرات ایران و 1+5 تصریح
در شرایط سخت اقتصادی که بحث تحریم‌ها و جنگ اقتصادی است خاکریز اول این جنگ بانک مرکزی است.نمی دانم هجوم غیرقانونی به بانک مرکزی چه توجیهی دارد.
کرد: این بحث در حال بررسی است و مجموعه دولت در ارتباط با مذاکرات است و در خصوص زمان و مکان مذاکرات هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است و اطلاع‌رسانی در زمان آن انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره حکم انفصال از خدمت رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی که بحث تحریم‌ها و جنگ اقتصادی است خاکریز اول این جنگ بانک مرکزی است.نمی دانم هجوم غیرقانونی به بانک مرکزی چه توجیهی دارد.

الهام در خصوص طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی اظهار داشت:چگونه می‌توان این اقدام را تحلیل و از آن دفاع کرد؟ بانک مرکزی یک اقدام قانونی در اجرای مصوبات دولت و برای اینکه مطالبات مردم را به خزانه بازگرداند انجام داده است، باید جزئیات ارزی که به بانکها داده شده است مشخص شود که چقدر در بازار آزاد فروخته شده و مابه‌التفاوت آن به خزانه بازگردد تا دولت بتواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه کار تشویق دارد یا تنبیه گفت: اینکه دستگاهی وابسته به قوه مقننه مقامات عالی اجرایی را از خدمت برکنار کند بی‌سابقه است و در ضمن این تصمیم نیز یک تصمیم بدوی و ابتدایی است، منتشر کردن این بحث در جامعه و بازی با افکار عمومی هیچ توجیه عقلانی در این شرایط ندارد و یک اقدام غیرقانونی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار برخی از اخبار درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنین اخباری درست نیست. هدف دولت تنها خدمت است. دولت یک حزب نیست. انشاءالله ما در انتخابات ریاست جمهوری شاهد یک حماسه بزرگ و مردمی باشیم و البته دولت نیز تنها در این باره وظایف اجرایی خود را انجام خواهد داد.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...