نسخه چاپی

هاشمی رفسنجانی: رابطه‌ام با انقلاب كمرنگ نمی شود

انقلاب اسلامي با همه دستاوردهايي كه دارد و با همه آرمان‌ها و آرزوهايي كه داشتيم و هنوز به همه آنها نرسيده‌ايم، بهترين نوع حكومت در تاريخ ايران و حتي در جهان اسلام است.

من اگر به عنوان يك مبارز و بعدها به عنوان يك مسوول هم نبودم، به عنوان يك مسلمان ايراني نمي‌توانستم و نمي‌خواهم رابطه‌ام با انقلاب كمرنگ شود چون نظام اسلامي ما در تاريخ اسلام، نخستين نظام رسمي با ساختار حكومتي مستقل بر اساس تعاليم انسان‌ساز مكتب اهل بيت (عليهم‌السلام) است. اگرچه در تاريخ داريم كه زماني فاطمي‌ها در مصر، ادارسه در ‌آفريقا، زيدي‌ها در يمن، ديالمه در عراق، علويان در طبرستان و گروه‌هاي ديگر شيعي در نقاط مختلف جهان بر مصادر امور بودند، اما هيچ‌وقت مثل انقلاب اسلامي ايران نبوده كه قانون اساسي و ساختار حكومتي آنها بر اساس شيعه اثني عشري باشد.

پس بايد براي استحكام و پيشرفت و اعتلاي اين نظام تلاش كرد.

البته تلاش افراد باتوجه به موقعيت‌ها، شرايط زماني و مكاني و حتي سن و سال فرق مي‌كند.

من در زمان مبارزه، با تقسيم‌ كاري كه با مبارزين داشتيم، در جبهه پرخاشگري بودم كه طي آن سخنراني‌هاي اعتراض‌آميز و روشنگري داشتم و براي همان سخنراني‌ها بارها به زندان رفتم و شكنجه شدم.

بعد از انقلاب كه نياز به حضور من در ميادين سخت بود، در شوراي انقلاب، سرپرستي وزارت كشور، شوراي مركزي حزب جمهوري، رياست مجلس شوراي اسلامي و بعدها فرماندهي دفاع مقدس حضور يافتم.

در دوراني كه كشور نياز به سازندگي داشت، به رياست‌جمهوري رفتم و در تمام اين سال‌ها عضو مجلس خبرگان رهبري و مجمع تشخيص بودم كه هنوز هم هستم.

تا جان در بدن دارم و تا مي‌توانم براي سربلندي اسلام، ايران و انقلاب اسلامي تلاش خواهم كرد.

البته با توجه به سني كه از من گذشته، ديگر توانايي براي كارهاي آنچناني ندارم، ضمن اينكه رسم روزگار و ضرورت اداره جامعه است كه به تدريج جوانان وارد شوند و كارها را به دست بگيرند.

من حتي اگر هيچ مسووليتي در نظام نداشته باشم، آنقدر كارهاي نيمه‌تمام فرهنگي دارم كه فكر مي‌كنم تا زنده‌ام، مشغول خواهم بود.
منبع:روزنامه اعتماد

۱۳۹۰/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...