نسخه چاپی

رایزنی برای میزبانی مذاكرات ایران‌ و 1+5

وزیر امور خارجه كشورمان با اشاره به اینكه زمان و مكان مذاكرات ایران و 1+5 هنوز قطعی نشده است ، گفت: مصر در حال رایزنی با كشورهای 1+5 برای میزبانی این نشست است.

به گزارش نمابه نقل از مهر، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشوزمان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر رییس‌جمهور به مصر به منظور شرکت در اجلاس همکاری کشورهای اسلامی ، گفت: رییس‌جمهور برای شرکت در این اجلاس به دعوت محمد مرسی، رئیس جمهور مصر به قاهره سفر می کندو در این اجلاس موضوعات مبتلابه در جهان اسلام مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود : سازمان همکاری اسلامی دارای 57 کشور عضو است که همگی اسلامی هستند و ما در جهان اسلام مساله کم نداریم و متاسفانه اغلب مسائل و بحران‌های بین‌المللی عمدتا در کشورهای اسلامی وجود دارد.

صالحی اظهار داشت: بحث‌های مربوط به مالی، گروگان‌گیری در الجزایر، بحران سوریه و مسائل دیگری چون مسائل حاشیه‌ای مثل مسائل حقوق بشر موضوعات مهمی است که در این اجلاس مدنظر قرار خواهد گرفت و از این جهت این اجلاس، اجلاس مهمی قلمداد می‌شود.

وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که این اجلاس نتایج خوبی به همراه داشته باشد و ادامه داد: در این اجلاس فرصت‌های خوبی برای بحث‌های دوجانبه وجود دارد و می‌توان در حاشیه این اجلاس از این فرصت‌ها استفاده کرد.

صالحی در ادامه درباره آخرین اخبار مربوط به زمان و مکان مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کرد: زمان و مکان در این رابطه هنوز قطعی نشده است، رایزنی‌هایی بین آقای جلیلی و خانم اشتون در حال انجام است و نامه‌نگاری‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: زمانی که در مصر بودم با هماهنگی که با شورای عالی امنیت ملی انجام گرفت توصیه شد که نشست بعدی در قاهره برگزار شود و این موضوع با استقبال عزیزان ما در مصر روبرو شد و مصر در حال رایزنی با کشورهای 1+5 برای میزبانی این نشست است.

صالحی با تأکید بر اینکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، زمان و مکان مذاکرات را در صورت قطعیت اعلام می‌کند درباره صحبت هایی مبنی بر تعلیق مذاکرات، گفت: اگر قرار باشد هرکسی در این مورد اظهارنظر کند مشکلاتی ایجاد می‌شود. چنانچه خود من که در جریان ریز جزئیات آن هستم اظهارنظر نمی‌کنم تا خود فرد مسوول در این رابطه اظهارنظر داشته باشد. ضمن اینکه این اظهارنظرها باید متقن و دقیق باشد.

وی همچنین در خصوص لغو روادید با عراق گفت: این موضوع پیگیری می‌شود و مسیر خود را طی خواهد کرد.

صالحی درباره پرواز مستقیم به مصرنیز تصریح کرد: ما با مصر قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که باید با صبر و حوصله طی شود.اراده دو کشور این است که هر چه زودتر روابط را تنظیم و آن را ارتقا دهیم و این موضوع به خوبی در حال پیشروی است. مهم این است که ما در این راستا در مسیر درست قرار گرفته‌ایم.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...