نسخه چاپی

درخواست كمك مرسی از عربستان

یك پایگاه عرب زبان با اشاره به سفر رئیس جمهوری مصر به عربستان از تلاشهای گسترده مرسی برای كشاندن پای سعودیها به سرمایه گذاری در مصر خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، پایگاه خبری"العرب آنلاین" در گزارشی نوشت "محمد مرسی" رئیس جمهوری مصر، بار دیگر عربستان را به سرمایه گذاری در مصر تشویق کرد. این امر در سایه شک و تردید کشورهای خلیج فارس و عربستان در قبال برقراری رابطه با دولت اخوانی مصر که سیاستهای ابهام آمیزی در قبال این کشورها در پیش گرفته است، اعلام می شود.

مرسی در این میان به روابط محکم و برادرانه عربستان و مصر در طول تاریخ و در همه زمینه ها اشاره کرد و قدرت این دو کشور را آنچه قدرت کل امت عرب نامید، قلمداد کرد.

ناظران اظهار داشتند: مرسی سعی دارد بسیاری از اطلاعات و حقایق را در خصوص رابطه مصر با کشورهای خلیج فارس نادیده بگیرد، اخوانی ها که به بیان اظهارات ضد و نقیض مشهور هستند، علنا، اظهارات مثبتی ایراد می کنند، اما در نهان، عکس آن را انجام می دهند.

این در حالی است که ناظران از تنش میان مصر و کشورهای خلیج فارس به دلیل کشف چند هسته اخوان المسلمین که سعی در برهم زدن امنیت و جمع کردن ثروت در این منطقه داشتند، خبر می دهند.

این رسانه نوشت مرسی که برای سومین بار است به عربستان سفر می کند، بسیاری از پروژه های مصر را در معرض فروش به عربستان قرار داده است.

در این مطلب آمده است اما کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت شکست خورده، دولتی است که برای حل بحران های داخلی خود از طریق وام، فروش موسسات و واگذاری آنها به بیگانگان، به راه حل های خارجی روی می آورد که این امر را در تصمیم گیریها در کشور مصر شاهد هستیم.

کشورهای حوزه خلیج فارس وعده داده اند به اقتصاد ناپایدار و بی ثبات مصر که گستردگی دامنه اعراضات و اعتصابها، آن را در شرایط بحرانی قرار داده است، وامهای اضطراری اعطا کنند .

از آنجایی که تا کنون عربستان سعودی، موضع خود را در قبال سیاستهای اخوان المسلمین اعلام نکرده است، رسانه های داخلی این کشور گاهگاهی انتقادهایی را به "توطئه چینی" این گروه وارد می کنند.

در این گزارش آمده است شیخ "قرضاوی" رئیس گروه موسوم به اتحادیه جهانی علمای اسلام نیز از عدم پاسخگویی کشورهای عربی به درخواست مصر و رسوا شدن این کشورها به سبب حمایت از حمله نظامی فرانسه به مالی و همچنین حمایت نکردن از برادران عرب خود به خشم آمده است.

بر اساس این گزارش، در این میان، گزارشهای مختلف و اعتراف هسته های اخوان المسلمین نشان می دهد که اولویت این سازمان، هدف قرار دادن اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...