نسخه چاپی

تحقيق و تفحص بانك مركزي ارز را ??? تومان گران كرد!

ادعای جالب بهمنی درباره افزایش قیمت ارز

رئیس كل بانك مركزی گفت: تحقیق و تفحص از بانك مركزی قیمت ارز را ۵۰۰ تومان افزایش داد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود بهمنی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ما در طول تاریخ شفاف ترین و بهترین عملکرد را در این پنج سال اخیر داشته ایم و در این شرایط که شمشیر به دست جبهه مقابل را داریم، ضربه زدن از پشت سر بی انصافی است.

وی اضافه کرد: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی قیمت ارز را ۵۰۰ تومان افزایش داد و چه کسی باید در این باره پاسخگو باشد.

بهمنی با اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عملکرد شش ماهه بانک مرکزی را دیده است و این اشکالی ندارد، گفت: به تحقیق و تفحص احترام می گذاریم و کمیته های تخصصی مجلس می توانند بیایند بنشینند و بررسی کنند اما سر و صدا نکنند و در دنیا در شیپور بدمند که بانک مرکزی ایران تخلف کرده است.

این در حالی است که سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت دیشب در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه دوم سیما، عامل اصلی نوسانات ارزی در روزهای اخیر را ناشی از مسائل سیاسی بیرونی عنوان کرد و گفت: وقتی که نوسانات بر روی رفتار اقتصادی اثر می گذارد قطعا باعث بروز مشکلاتی می شود اما ما یکسری فشارهای سیاسی را در روزها و هفته های اخیر تحمل می کنیم و یک فشار جدیدی در باب نقل و انتقال پول به ما تحمیل شده که این موارد می تواند منجر به سوءاستفاده در بازار و احتکار شود.

وی افزود: البته اخبار مسائل مرتبط با بانک مرکزی در روزهای اخیر نیز در بروز نوسانات بازار ارز بی اثر نبوده ولی مهم ترین عامل آن فشارهای سیاسی بیرونی است.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...