نسخه چاپی

اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه بحرین

"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیرخارجه بحرین در اظهاراتی كه امروز از سوی روزنامه الوطن عربستان منتشر شده، گفت: منامه در پی ایجاد مشكل و اتخاذ مواضع تنش آمیز علیه ایران نیست بلكه در واكنش به مسائل رخ داده، موضع می گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه کویتی الرای امروز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک از دعوت شدن جمهوری اسلامی ایران به نشست روز سی‌ام ژانویه(11بهمن) که قرار است در کویت درباره کمک به سوریه برگزار شود، خبر داد.

دعوت تهران به نشست کویت درباره سوریه

روزنامه الرای کویت امروز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد: از ایران برای حضور در نشست کمک‌کنندگان به ملت سوریه که قرار است، روز سی ام ژانویه در کویت برگزار شود، دعوت به عمل آمده است.

این منابع اعلام کردند که این دعوت از سوی وزارت امور خارجه کویت به تهران منتقل شده است، اما تاکنون از موضع ایران درباره حضور در این نشست اطلاعی در دست نیست.

البته منابع دیپلماتیک پیش بینی کردند که ایران با توجه به اهتمامی که به حل بحران سوریه و کمک به ملت این کشور دارد، دعوت مذکور را رد نکند. به ویژه اینکه نشست کویت برای کمک به آوارگان سوری در کشورهای اردن، ترکیه و لبنان برگزار می شود.

رضایت نخست وزیر سوریه از سفر تهران

"وائل الحلقی" نخست وزیر سوریه شب گذشته در اظهاراتی از نتایج سفر اخیر خود به تهران ابراز رضایتمندی کرد. وی در جلسه هیئت وزیران سوریه این دیدار را در راستای تقویت همکاریها و توسعه روابط در بخشهای اقتصادی، مالی، بانکی، نفت، انرژی و خدماتی بسیار مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: مقامات ایرانی از مقاومت ملت سوریه و راه حل سیاسی برای حل بحران در این کشور که از سوی "بشار اسد" مطرح شده، حمایت کردند.

اظهارات وزیرخارجه بحرین درباره ایران

"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیرخارجه بحرین در اظهاراتی که امروز از سوی روزنامه الوطن عربستان منتشر شده، گفت: منامه در پی ایجاد مشکل و اتخاذ مواضع تنش آمیز علیه ایران نیست بلکه در واکنش به مسائل رخ داده، موضع می گیرد.

وی با ادعای اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره تهدیدات مطرح شده از سوی ایران نگرانی دارند، افزود: تهران تاکنون به خواسته های این کشورها توجهی نشان نداده است.

- رسانه های عربی همچنین امروز به برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان در جنوب تنگه هرمز توجه داشته اند. روزنامه الریاض عربستان و الوفد مصر از جمله رسانه هایی بوده که این رزمایش مشترک را پوشش داده اند.

الوفد در این باره نوشت: ایران و عمان بر مبنای توافقات امنیتی و نظامی هرساله این چنین رزمایشهایی را برگزار می کنند.

تحولات بحرین نتیجه انقلاب اسلامی است

- "غانم بن فضل البوعینین" وزیر مشاور در امورخارجه بحرین در گفتگو با العربیه، تحولات بحرین را نتیجه انقلاب اسلامی دانست. وی در این گفتگو مدعی دخالت ایران در جریان انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه شد.

- روزنامه عکاظ عربستان امروز در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک مصری نوشت: دیدار قریب الوقوع "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری ایران از قاهره فقط برای شرکت در کنفرانس اسلامی است و ارتباطی به از سرگیری روابط دو کشور ندارد.

- "محمد کامل عمرو" وزیرخارجه مصر در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: ایران در روند حل بحران سوریه حضور دارد. البته ما به آنها اعلام کرده ایم که در موضوع سوریه عقب نمی نشینیم و خواست ملتهای عربی در نهایت به نتیجه می رسد.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...