نسخه چاپی

فرانسه كاخ قذافی را خراب كرد

منابع اعلام كردند، كاخ معمر قذافی در شمال غرب مالی كه به مقر فرماندهی نیروهای افراطی تبدیل شده بود، بر اثر حملات هوایی نیروهای فرانسوی تخریب شد.

به گزارش نما به نقل ایسنا، یک منبع امنیتی در مالی اظهار کرد که بر اثر حملات هوایی نیروهای فرانسوی افراد مسلح کشته شدند و کاخ معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در "تبمکتو" که به مقر افراطی‌ها تبدیل شده بود، تخریب شد.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه تلفات جانبی ثبت نشده و هیچ غیرنظامی کشته یا زخمی نشده است.

در همین راستا، محمد ولد الامین، نماینده منطقه "تبمکتو" اظهار کرد: کاخ قذافی که به مقر افراطی‌ها تبدیل شده بود، مورد حملات نیروهای فرانسوی قرار گرفت و انبار سوخت و سلاح آنها تخریب و این مکان آتش گرفت.

یکی از ساکنان "تمبکتو" تاکید کرد: بعد از اینکه افراطگراها خطوط تلفن ثابت و موبایل را قطع کردن ارتباطات با شهر تمبکتو با مشکلات بسیاری مواجه شده بود.

پیشتر منابع فرانسوی اعلام کردند که مرکز فرماندهی تروریست‌های وابسته به القاعده در کشورهای مغرب اسلامی در تمبکتو مورد حمله قرار گرفته است.

تمبکتو از برجسته‌ترین آثار تمدن اسلامی در آفریقا به شمار می‌آید که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

افراط‌گراها چندین مرتبه مرقدهای قدیمی بزرگان دین اسلام را در این شهر تخریب و تهدید کرده بودند که تمام این مرقدها را تخریب می‌کنند که این مساله اعتراضات را در تمام جهان برانگیخته بود.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...