نسخه چاپی

انتقاد از حضور معاون‌قضا درجلسات مجلس

رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذكر نماینده تهران درباره علت حضور مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه در جلسه علنی گفت: طبق آیین‌نامه دفاعی در این مورد ندارم.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس با استناد به مواد 18، 114 و 182 آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری خطاب به رئیس جلسه گفت: در جلسه‌ای که حجت‌الاسلام ابوترابی بود گفت بنده وقتی که می‌خواستم درباره دستور جلسه تذکر بدهم شما به من اشاره کردید و گفتید که وقت می‌دهید اما دستور جلسه تغییر کرد در حالیکه بنده نتوانستم تذکر بدهم و این اقدام خلاف سوگند رئیس جلسه است.

وی همچنین به سبحانی‌نیا و ابوترابی‌فرد تذکر داد و گفت که قطع سخن ناطق توسط اعضای هیئت‌رئیسه مجاز نیست.

کوچک‌زاده گفت: طبق ماده 182 آیین‌نامه در صورتیکه طرح یا لایحه‌ای در مجلس مطرح باشد هیئت‌رئیسه نیز می‌تواند از نماینده دستگاه یا نهاد مد نظر بخواهد تا نماینده‌اش را به مجلس بفرستد؛ وزیر دادگستری با معرفی رئیس قوه قضاییه و نصب رئیس‌جمهور و با رأی اعتماد مجلس تعیین می‌شود. وزیر دادگستری موظف است مباحث مربوط بین قوه مجریه و قوه مقننه و قضاییه را مورد بررسی قرار دهد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه وزیر دادگستری معاون پارلمانی دارد و هر زمان که لازم باشد مجلس می‌تواند از وی برای حضور در جلسه علنی دعوت کند، تصریح کرد: رئیس محترم قوه قضاییه، آقای بنایی نماینده سابق مردم قم را به عنوان مشاور پارلمانی انتخاب کرده‌اند و تذکر من این است که ایشان با چه مجوزی در جلسات علنی شرکت می‌کند ،درحالیکه ما هیچ بحث هیچ طرح و یا لایحه‌ای درباره قوه قضاییه نداریم.

کوچک‌زاده از ابوترابی خواست درباره حضور حجت‌الاسلام بنایی نماینده سابق مردم قم و مشاور پارلمانی رئیس قوه قضاییه در جلسه علنی توضیح بدهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده، ابتدا تذکر سبحانی‌نیا به کوچک‌زاده را درباره رعایت وقت درست خواند و افزود: بنده اگر احتمال می‌دادم که تذکر شما درباره دستور جلسه است قطعاً اظهارات حضرت عالی را استماع می‌کردم اما چون احتمال ندادم تذکر شما را به بعد از دستور موکول کردم لذا بنده در مقام دروغگویی نیستم و دلیلی ندارد که خلاف واقع بگویم.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده درباره حضور نماینده سابق قم در جلسه علنی گفت: بر اساس آیین‌نامه مجلس، بنده دفاعی در این باره ندارم که به شما بگویم و اگر دفاعی باشد به عرض شما خواهم رساند.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...