نسخه چاپی

واكنش اروپا به سخنرانی جنجالی كامرون

رهبران اروپایی در واكنش به سخنرانی امروز كامرون ضمن هشدار درباره برگزاری همه پرسی در انگلیس، تاكید كردند كه خروج این كشور ضربه ای سنگین را به اتحادیه اروپا وارد می كند.

به گزارش نما، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: سخنرانی امروز چهارشنبه "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس درباره روابط آتی این کشور با اتحادیه اروپا بازتاب گسترده ای را میان شخصیت های اروپایی داشت و هر کدام به اظهار نظر در این باره پرداختند.

کامرون در سخنرانی امروز خود بر تصمیم انگلیس در زمینه عدم ورود به منطقه یورو و استفاده از یک پول واحد، همکاری اعضای اتحادیه اروپا و همه پرسی برای تصمیم گیری در مورد خروج تاکید کرد و درباره بازارهای آسیا و آمریکای لاتین هشدار داد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خطرناک و دشوار است

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را برای این کشور خطرناک و دشوار خواند و نسبت به پیامدهای همه پرسی درباره آینده انگلیس هشدار داد.

تاکید فرانسه و پارلمان اروپا برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

"پی‎یر موسکوویسی" وزیر اقتصاد فرانسه نیز بریتانیای کبیر را یکی از اعضای ویژه اتحادیه اروپا خواند و بر باقی ماندن انگلیس در این اتحادیه تاکید کرد.

همچنین سخنگوی پارلمان اروپا گفت: نیازمند انگلیسی هستیم که یکی از اعضای کامل اتحادیه بوده و با شرکای خود برای بهبود وضعیت اروپا همکاری کند. وی همچنین بر اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی تاکید کرد.


70.jpg


 هشدار سوئد درباره برگزاری همه پرسی در انگلیس

کارل بیلدت وزیر خارجه سوئد نیز گفت: انعطاف پذیری به نظر خوب می آید اما اگر برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار شود، دیگر اروپای واحدی وجود نخواهد داشت و این اتحادیه از هم پاشیده می شود.

سخنرانی کامرون فضایی از تشویش و نگرانی را در اروپا ایجاد کرد

سفیر فنلاند در انگلیس نیز گفت: سخنرانی کامرون فضایی از تشویش و نگرانی را در سراسر اروپا ایجاد کرد و بر لزوم واکنش دیگر اعضای این اتحادیه در قبال سخنان نخست وزیر انگلیس تاکید کرد.

پکه هوتانیمی افزود: مذاکرات فشرده و دشواری را در پیش رو داریم، فنلاند هرگز در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست و می خواهیم برای همیشه همپیمان نزدیکی برای یکدیگر باشیم.

71.jpg


 همه پرسی باعث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می شود

وزیر خارجه سابق آلمان نیز با نگارش مطلبی اعلام کرد: دلایل بسیاری وجود دارد که بر این باوریم برگزاری همه پرسی درباره آینده انگلیس به صورت ناخودآگاه باعث خروج این کشور از اتحادیه اروپا می شود.

یوشکا فیشر افزود: خروج انگلیس ضربه ای سنگین به اتحادیه اروپا وارد می کند و برای انگلیس نیز این مسئله فاجعه بار است.

توماس مایر ویراستار نشریه اتریشی دراشتاندارد نیز گفت: پس از سخنرانی کامرون و گرامیداشت پیمان الیزه کاملا مشخص است که اروپا بیش از همیشه نیازمند همکاری نزدیک آلمان و فرانسه است.

۱۳۹۱/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...