نسخه چاپی

حسینی: انحلال خانه سینما كاملاً قانونی است

وزیر ارشاد گفت: با توجه به تخلفاتی كه خانه سینما انجام داده، هیئت نظارت بر مراكز فرهنگی، انحلال این تشكل را اعلام كرده كه كاملا مطابق قانون است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي که ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت و گو مي‌کرد در پاسخ به سؤالي درباره مباحث مطرح شده در مورد خانه سينما گفت: اينکه شوراي فرهنگ عمومي اساسنامه‌اي را تصويب کند به معناي مجوز فعاليت نيست و مجوز فعاليت‌ تشکل‌هاي مختلف تحت هر عنوان که تشکل فرهنگي، هنري و سينمايي باشد از سوي وزارت فرهنگ ارشاد اسلامي صادر مي‌شود.

وي تصريح کرد: کار ارائه مجوز به تشکل‌هاي فرهنگي، هنري و سينمايي از سوي هيئت نظارت صورت مي‌گيرد که علاوه بر آن بحث نظارت و انحلال مجوز آنها بر عهده وزارت فرهنگ است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: از همان ابتداي تأسيس خانه سينما اين تشکل روال قانوني را طي نکرد و در طول اين دوران هم تخلفات عديده‌اي همچون تغيير اساسنامه را داشته است. در حالي که اين کار بايد با تصويب شوراي فرهنگ عمومي باشد. از همين رو و با توجه به تخلفاتي که از سوي اين تشکل صورت گرفته هيئت نظارت بر مراکز فرهنگي انحلال اين تشکل را اعلام کرده است که کاملا مطابق قانون است.

حسيني يادآور شد: البته دوستان قبلا فکر مي‌کردند که نياز به رأي دادگاه است اما زماني که بررسي بيشتري صورت گرفت معلوم شد اين بحث از اختيارات خود وزارت فرهنگ است اما اگر تمکين در برابر قانون صورت نگيرد روال خود را طي خواهد کرد.

وي تأکيد کرد: اگر در مورد بحث خانه سينما به قانون تمکين نشود بر اساس وظايف قانوني‌مان عمل کرده‌ايم و موضوع را پي خواهيم گرفت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص وضعيت وام مسکن خبرنگاران گفت: وام هنرمندان پيگيري شده الان بانک ملت هيچ توجيهي براي عدم پرداخت آن ندارد که به دنبال آن بحث وام خبرنگاران نيز پيگيري مي‌شود. انشاءالله در همين سال نود شاهد پرداخت اين وامها باشيم.

۱۳۹۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...