نسخه چاپی

كلینتون درباره حادثه بنغازی توضیح داد

طبق گفته هیلاری كلینتون، الجزائر به آمریكا اعلام كرده است برخی از افرادی كه در حمله به تاسیسات گازی «عین امیناس» دست داشتند در حمله به كنسولگری آمریكا در بنغازی نیز نقش ایفا كرده بودند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزیر خارجه آمریکا گفت که مخالفان مسلح سوری مقادیری از سلاح های خود را از انبار تسلیحات معمر قذافی به دست آورده اند.

«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا روز چهارشنبه در جلسه سنا که به منظور توضیح درباره حمله ماه سپتامبر گذشته به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی تشکیل شده بود، افزود تردیدی نیست که افراد مسلح در لیبی مقادیر زیادی از سلاح هایی را که بکار می گیرند از انبارهای تسلیحاتی رژیم سابق این کشور به دست آورده اند.

کلینتون ادامه داد، همچنین عناصر مسلح در لیبی مقادیری از این تسلیحات را در بازار سیاه و به برخی از کشورها از جمله سوریه می فروشند.

طبق گفته هیلاری کلینتون، الجزائر به آمریکا اعلام کرده است برخی از افرادی که در حمله به تاسیسات گازی «عین امیناس» دست داشتند در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی نیز نقش ایفا کرده بودند.

وی در عین حال گفت، کاخ سفید نمی تواند صحت ادعاهای الجزائر را تایید کند و مقامات آمریکایی در در خصوص ارتباط احتمالی این دو حادثه تحقیقاتی انجام خواهند داد.

این دیپلمات آمریکایی همچنیین اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا از زمان حمله به کنسولگری این کشور در لیبی، به سرعت برای تقویت امنیت مراکز دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان گام برداشته است.

لازم به ذکر است در حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در ۱۱سپتامبر ۲۰۱۲، سفیر آمریکا و ۳ دیپلمات دیگر این کشور در لیبی کشته شدند.

در پی این حادثه انتقادها از دولت باراک اوباما به دلیل عدم تامین امینت دیپلمات های خود بالا گرفت.

۱۳۹۱/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...