نسخه چاپی

یك توطئه بزرگ امنیتی در لبنان خنثی شد

اهمیت شناسایی این شبكه تروریستی تنها به مسایل اعتقادی اعضای آن بازنمی گردد بلكه به عوامل پشت پرده، دست اندركاران، پشتیبانان و تمامی كارگردانان این شبكه مربوط است.

یك منبع نظامی لبنان با اشاره به شناسایی یك شبكه تروریستی سلفی فعال در جنوب در ارتش لبنان گفت: این دستاورد مهم امنیتی، نقشه اجرای یك توطئه امنیتی بزرگ در این كشور را خنثی كرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، یك منبع نظامی لبنان روز پنج شنبه در گفتگو با روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به شناسایی یك شبكه تروریستی سلفی در ارتش ضمن پرارزش خواندن این عملیات گفت: این دستاورد بزرگ امنیتی، نقشه اجرای یك توطئه بزرگ را خنثی كرد.

وی ادامه داد: اهمیت شناسایی این شبكه تروریستی تنها به مسایل اعتقادی اعضای آن بازنمی گردد بلكه به عوامل پشت پرده، دست اندركاران، پشتیبانان و تمامی كارگردانان این شبكه مربوط است.

شبكه تلویزیونی المنار نیز به نقل از منابع فلسطینی اردوگاه 'عین الحلوه' در شهرصیدا در جنوب لبنان گفت: 'ابو محمد توفیق طه' رییس شبكه تروریستی سلفی كه توسط ارتش شناسایی شد در اعترافات خود گفته كه با اعضای گروهی از ارتش ، همكاری می كرده است.

این شبكه به نقل از منابع مذكور افزود: ابومحمد طه با شبه نظامیان عبدالله عزام و عملیات تروریستی علیه نیروهای سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب در ارتباط بوده است.

المنار ادامه داد: فرمانده این شبكه تروریستی سلفی همچنان در اردوگاه عین الحلوه به سر می برد ولی در عین حال امكان دسترسی به آن وجود ندارد.

'منیر مقدح' مسئول فرماندهی كل جنبش سازمان آزادی بخش فلسطین 'فتح' در لبنان هم در مصاحبه با شبكه تلویزیونی المنار گفت: ما اجازه نمی دهیم اردوگاه عین الحلوه جایگاهی برای بروز ناامنی و تشنج باشد و بر ثبات و امنیت كشور لبنان به عنوان عوامل قدرت فلسطینی ها تأكید می كنیم.

وی افزود: هركسی كه به ساكنان اردوگاه و یا لبنانی ها آسیب وارد و یا توهین كند از او حمایت نخواهیم كرد و او را به دولت لبنان تحویل خواهیم داد.

'اسامه سعد' رییس سازمان ملی ناصری نیز درباره شناسایی شبكه تروریستی سلفی گفت: وجود چنین شبكه تروریستی در داخل ارتش امری بسیار خطرناك و مهم است به ویژه اینكه این شبكه در تلاش برای انجام عملیات خرابكارانه علیه مقاومت، ارتش، مؤسسات و پایگاه های آن به عنوان عاملان حفظ ثبات و استقرار در لبنان و حمایت از آن در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

وی با تمجید از این گونه تلاش ها برای شناسایی شبكه های تروریستی افزود: ما خواستار اعمال اشد مجازات علیه افراد این شبكه ایم چرا كه آنها نقش بسیار زیادی در حمایت از تروریسیم و پشتیبانان آن دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...