نسخه چاپی

افزایش قیمت زیرپوسته ركود

عضو انجمن انبوه سازان گفت: درشرایط ركود بازار مسكن، افزایش قیمت همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما، محمدعلي پورشيرازي، کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره رکود بازار مسکن گفت: نوسانات حاکم بر بازار مسکن در سالهاي اخير موجب نگراني فروشندگان شده به طوري که نسبت به عرضه ي واحدهاي خود به بازار ترديد دارند.

وي افزود: در آينده نامشخص بازار مسکن، عرضه از تقاضاي مسکن فاصله گرفته است.
پورشيرازي با اشاره به اينکه در دنيا مسکن به عنوان کالاي سرمايه اي تعريف نشده بلکه کالاي مصرفي است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سال هاي اخير مسکن به عنوان کالاي سرمايه اي در بازار معرفي شده است.

وي ادامه داد: در بازار مسکن عوامل متعددي بر قيمت محصول نهايي موثر است به طوري که تحرک هر زير بخش، عامل نوسان اين بازار مي شود.

وي تصريح کرد: رکود حاکم بر بازار مسکن نه تنها عامل کاهش قيمت نشده بلکه قيمت ها افزايش يافته و در نبود تدبيري در جهت کنترل بازار اين روند ادامه خواهد داشت.

اين عضوانجمن انبوه سازان با اشاره به اينکه افزايش سطح نقدينگي عامل بي نظمي در بازار است که با اعمال سياست هاي تنبيهي راه گشا نخواهد بود گفت: با افزايش سطح امکانات در شهرهاي کوچک و روستاها مي توان مانع از مهاجرت به کلان شهرها و ادامه ي سير صعودي قيمت مسکن در اين مراکز جمعيتي شد.

وي ادامه داد: طرح مسکن مهر طرحي راهگشا است ولي به دليل تمرکز ان برکلان شهرها اهداف اين طرح به طور کامل به مرحله ي اجرا درنيامد.

۱۳۹۱/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...